۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82544181
T T
۰ نفر

27 مركز خرید گندم در آذربایجان غربی راه اندازی شد

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82544181
27 مركز خرید گندم در آذربایجان غربی راه اندازی شد

ارومیه- ایرنا- مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: این شركت برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان استان، 27 مركز خرید در شهرستان های مختلف راه اندازی كرده است.

به گزارش ایرنا زین العابدین طایفه آقایاری روز پنج شنبه در دومین كمیته خرید گندم آذربایجان غربی افزود: بر اساس پیش بینی ها 527 هزار تن گندم تولیدی كشاورزان در سال جاری با مشاركت سازمان جهاد كشاورزی و شركت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری می شود.
وی اضافه كرد: شركت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی برای خرید گندم در سال جاری آمادگی كامل دارد و در این خصوص از همه ظرفیت خود استفاده می كند.
وی اظهار كرد: علاوه بر خرید گندم مازاد بر نیاز از كشاورزان، برنامه ریزی مناسب برای حمل و نگهداری این محصولات تولیدی در استان بسیار ضروری بوده و در این خصوص نیز تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از هدر رفت گندم تولیدی استان اندیشیده شده است.
مدیركل شركت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به اینكه این استان یكی از استان های فعال كشور در ذخیره سازی استاندارد گندم به شمار می رود، گفت: ظرفیت ذخیره گندم در سیلوهای استان به اندازه 22 ماه مصرف شهروندان است كه رقم قابل توجهی محسوب می شود.
آقایاری از ادامه روند احداث سیلوی 70 هزار تنی بوكان خبر داد و افزود: عملیات احداث این سیلوی مكانیزه در سال 83 شمسی آغاز و افزون بر 120 میلیارد ریال برای احداث آن تاكنون هزینه شده است.
وی اضافه كرد: امیدواریم تا با بهره برداری از آن، مشكل ذخیره سازی گندم در بوكان كه قطب تولید غله استان به شمار می رود به طور كامل حل شود.
به گزارش ایرنا، خرید تضمینی گندم در كشور از فروردین آغاز شده است و تا اواسط پاییز ادامه می یابد؛ طبق مصوبه شورای اقتصاد، مجری طرح خرید گندم در كشور شركت غله و خدمات بازرگانی است.
قیمت خرید گندم نیز در سال جاری در كشور برای هر كیلو 13 هزار ریال پیش بینی شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

سرخط اخبار استان‌ها