۲ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۵
کد خبر: 82541523
T T
۰ نفر

افزايش نگارخانه ها در خراسان رضوي

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۵
کد خبر: 82541523
افزايش نگارخانه ها در خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: نگارخانه هاي اين استان در طول سه سال گذشته بيش از 42 درصد افزايش داشته اند.

سيد سعيد سرابي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در ابتداي استقرار دولت يازدهم تعداد نگارخانه هاي فعال خراسان رضوي 19 مورد بود كه با تلاش هاي انجام شده هم اكنون به 42 مورد رسيده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي اظهار كرد: به مناسبت رويداد مشهد 2017 ، نگارخانه پايتخت فرهنگي جهان اسلام در مشهد افتتاح شده و تا كنون ميزبان برنامه ها و نمايشگاه هاي مختلفي بوده است.
وي با اشاره به اينكه نگارخانه ها مي توانند نقش بسيار مهمي را در جامعه ايفا كنند، خاطر نشان كرد: برگزاري نمايشگاه هاي متعدد و فراهم كردن فضايي مناسب براي رونق گرفتن اقتصاد فرهنگ از جمله رويكردهايي بوده كه با احداث نگارخانه ها دنبال شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي به افزايش مراكز فرهنگي و قرآني در اين استان نيز اشاره كرد و گفت: تعداد مراكز فرهنگي و قرآني از سه هزار و 792 واحد درآغار دولت يازدهم به شش هزار و 571 در حال حاضر رسيده است.
سرابي يكي از رويكردهاي اصلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي را توسعه مراكز قرآني دانست و گفت: بر اساس آمار مراكز فرهنگي و قرآني خراسان رضوي بيش از 65 درصد در دولت يازدهم رشد داشته اند.
سرابي يادآور شد: تعداد آموزش گيرندگان و بهره مندان از فعاليتهاي قرآني در خراسان رضوي نيز 627 درصد رشد داشته و از 14 هزار و 850 نفر در سال 92 به 108 هزار نفر در سال 96 رسيده است.
7498/6012خبرنگار توحيد آرش نيا ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها