۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82539178
T T
۰ نفر
خيران در ويژه برنامه هاي ماه رمضان مشاركت فعالانه اي داشته باشند

زنجان - ايرنا - مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان گفت: برنامه هاي متعددي به منظور كمك به خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد در ماه رمضان و با استفاده از كمك هاي مردمي و مشاركت خيران در اين استان برگزار مي شود.

هدايت صفري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، طرح اطعام مددجويان تحت پوشش كميته امداد در قالب تحويل بسته هاي مواد غذايي، برپايي سفره هاي افطاري، حامي يابي براي ايتام و فرزندان محسنين و جمع آوري زكات فطره را از مهمترين برنامه هاي اجرايي اين نهاد در ايام ماه مبارك رمضان برشمرد.
وي اظهار كرد: ديدار با خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد امام در قالب طرح مفتاح الجنه از ديگر برنامه هاي مهم اين نهاد در ايام رمضان به شمار مي رود كه طبق هدف گذاري انجام شده با چهار هزار و 500 خانوار مددجو با حضور مسئولان و خيران ديدار خواهد شد.
صفري، افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته جشن رمضان نيز در اغلب شهرهاي اين استان با رويكردهاي مختلفي برگزار خواهد شد كه عمده هدف آن مشاركت هاي مردمي و ورود خيران است.
مدير كل كميته امداد امام خميني(ره) استان زنجان ادامه داد: امسال براي جذب حامي به تعداد سه هزار و 200 نفر از ايتام و فرزندان محسنين تحت حمايت كميته امداد در ايام ماه رمضان برنامه ريزي شده است.
وي خاطرنشان كرد: تعداد حاميان جذب شده در سال گذشته 963 نفر بود كه يكهزار و 122يتيم را تحت پوشش قرار دادند و تلاش مي شود، اين رقم در سال جاري و بر مبناي هدف گذاري ها، تحقق يابد.
صفري افزود: طرح 'حامي يابي' همزمان با شب‌هاي قدر ماه رمضان در اين استان اجرا مي شود و خيران و نيكوكاران با مراجعه به مراكز كميته امداد و مراكز تعيين شده مي توانند در اين امر مهم و كار خداپسندانه شركت كنند.
به گفته وي، هم اكنون 14 هزار حامي در اين استان در قالب طرح اكرام و محسنين با كميته امداد زنجان مشاركت مي كنند.
به گزارش ايرنا، هم اكنون 22 هزار و 500 خانواده با جمعيت 39 هزار نفري در اين استان تحت پوشش كميته امداد هستند كه اين تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 768 بيمار خاص و صعب العلاج و سرطاني و سه هزار و 942 يتيم و فرزند محسنين است.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها