۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82527505
T T
۰ نفر

فراز و فرود لیگ حرفه ای فوتبال ایران

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82527505
فراز و فرود لیگ حرفه ای فوتبال ایران

تهران - ایرنا - لیگ برتر و لیگ یك فوتبال ایران در فصل جاری با همه فراز و نشیب ها به پایان رسید و دو تیم صبای قم و ماشین سازی تبریز از لیگ برتر خداحافظی كردند و دو تیم پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت خود را از لیگ آزادگان به سطح اول فوتبال ایران رساندند.

فوتبال ایران از آغاز رقابت های لیگ برتر به شیوه جدید در 16 سال پیش، گام در مسیر حرفه ای شدن گذاشت و تیم های شركت كننده در همه این سال ها تلاش كردند خود را با الزامات حرفه ای گری وفق دهند.
‌تشكیلات سازمانی منظم، ورزشگاه اختصاصی، سامانه هواداری پویا و داشتن حامی مالی از جمله الزامات حرفه ای گری در فوتبال امروز دنیا است.
اینكه پس از 16 سال اغلب تیم های لیگ برتری فوتبال ایران در داشتن این الزامات با مشكلات متعددی روبرو هستند، بر كسی پوشیده نیست و نمی توان انتظار داشت تیم های تازه راه یافته به لیگ برتر چنین امكاناتی در اختیار داشته باشند.
تیم سپیدرود رشت از جمله تیم های ریشه دار در استان گیلان است كه نقش موثری در معرفی استعدادهای فوتبال گیلان به كشور داشته است.
این تیم علی رغم مشكلات متعدد در مدت دو فصل موفق شد از لیگ دو به لیگ یك و در نهایت به لیگ برتر صعود كند، اما مشكلات این تیم هیچگاه در دو فصل گذشته به سامان نرسید و همچنان درگیر مشكلات متعددی است كه مشكلات مالی بخشی از آنها است.
«مسعود رهنما» مدیر كل ورزش و جوانان استان گیلان كه چند صباحی است مسئولیت این تیم را به صورت موقت به عهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گذرا از محدودیت های قانونی سخن گفت كه سپیدرود رشت برای حضور در لیگ برتر با آن روبرو است.
وی به این محدودیت های قانونی البته اشاره نكرد، اما گفت: مسئولان هیات فوتبال استان در حال برطرف كردن این محدودیت ها هستند.
گفته می شود مسئولان سپیدرود رشت رایزنی هایی برای واگذاری سهمیه این باشگاه به سرمایه گذاران متقاضی انجام داده است. اما از نتیجه این رایزنی ها هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
آنگونه كه از قرائن پیداست از جمله شرایط هیات فوتبال استان گیلان برای واگذاری امتیاز تیم سپیدرود رشت به سرمایه گذار احتمالی داشتن ‌تمكن مالی، ‌حفظ نام سپیدرود رشت و توانایی شركت قدرتمند در لیگ برتر عنوان شده است.
تیم فوتبال پارس جنوبی جم نیز دیگر تیم راه یافته به لیگ برتر فوتبال ایران در فصل آینده است. مسئولان این تیم البته معتقدند كه مشكلی برای لیگ برتری شدن ندارند و با قدرت در رقابت ها شركت می كنند.
مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم به خبرنگار ایرنا گفت: در شهر جم میزبان تیم های لیگ برتری خواهیم بود، چرا كه این حق طبیعی مردم منطقه است كه دیدارهای این تیم را در منطقه خود تماشا كنند.
بهرام رضاییان با اشاره به سختی ها و مشكلاتی باشگاه برای صعود به لیگ برتر گفت: امیدوارم با تلاش همه اركان باشگاه نتایج درخشانی در فصل آینده بگیریم.
وی گفت: منطقه جم با كمبودهایی از جمله ورزشگاه مناسب برای برگزاری رقابت های مطلوب فوتبال و اسكان و اقامت تیم های مهمان دارد، اما تلاش می كنیم این مشكلات را برطرف كنیم.
'برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.'
ورزشی.**9144 خبرنگار:سعید قهرمانی

سرخط اخبار ورزش