۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82525505
T T
۰ نفر

بيشترين بارندگي سيستان و بلوچستان در نيكشهر گزارش شد

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۲۰
کد خبر: 82525505
بيشترين بارندگي سيستان و بلوچستان در نيكشهر گزارش شد

زاهدان - ايرنا - كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: بيشترين بارندگي گزارش شده در شبانه روز گذشته استان مربوط به چاهان از توابع شهرستان نيكشهر با 18 ميلي متر بوده است.

رضا آزادمنش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در برخي نقاط جنوبي سيستان و بلوچستان بارش هاي خوبي گزارش شد كه بيشترين آن بعد از چاهان، مربوط به شهرستان هيچان نيكشهر با 10ميلي متر و لهاباد سرباز با 9 ميلي متر بوده است.
وي ادامه داد: تا اوايل هفته آينده در ارتفاعات نواحي مركزي و جنوبي سيستان و بلوچستان شاهد رشد ابرهاي جوششي همراه با رگبار و رعد و برق، باد شديد لحظه اي، برخي نقاط تگرگ و صاعقه در ساعات بعدازظهر و شب هستيم.
وي افزود: با توجه به ماهيت توفان هاي تندري، سيلاب ناگهاني محتمل است بنابراين به هم استاني ها توصيه مي شود تا از اسكان و تردد در مسيل رودخانه ها خودداري كنند.
وي تاكيد كرد:همچنين در اين مدت توصيه مي شود شهروندان در زمان وقوع رعد و برق از استقرار در فضاي باز نظير زمين هاي زراعي، مناطق مرتفع، زير تك درخت ها، كابل هاي برق وغيره خودداري كنند.
كارشناس هواشناسي سيستان و بلوچستان گفت: حداقل دماي هواي استان در شبانه روز گذشته با 17 درجه سانتيگراد مربوط به زاهدان و حداكثر دماي با 44 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان به دليل بروز خشكسالي 18 ساله و وزش بادهاي موسمي 120 روزه در سيستان و مونسون در درياي عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و طوفان هاي شديد و گرد و غبار روبروست كه بعضا سبب كاهش ديد و آلودگي هوا بيشتر از 20 برابر حد استاندارد مي شود.
اين استان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهك، هامون، هيرمند، نيمروز، خاش، ايرانشهر، سراوان، نيكشهر، ميرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سيب و سوران، دلگان، سرباز، كنارك و چابهار و 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan

سرخط اخبار استان‌ها