۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 82502886
T T
۰ نفر
منتقدان دولت از ابزار نهادهای ارزشی برای تخریب بهره می گیرند

همدان - ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان همدان تصریح كرد: مخالفان دولت یازدهم از امكانات دستگاه ها و نهادهای ارزشی برای تخریب دولت بهره می گیرند.

به گزارش روز یكشنبه محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد انتخابات استان و بخشداران استان همدان افزود: با نزدیك شدن به برگزاری انتخابات شاهد افزایش بی اخلاقیهایی هستیم كه برخی مواقع منجر به تخریب و تبلیغات غیرمنصفانه علیه دولت می شود.
وی اضافه كرد: حجم تخریب غیر منصفانه علیه دولت تدبیر و امید بسیار بالاست ، به نحوی كه مخالفان علاوه بر فضای مجازی از امكانات برخی نهاد ها و دستگاه ها با عنوان های ارزشی از وارد كردن هرگونه هجمه دریغ نمی ورزند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان از بخشداران خواست تا با در نظر گرفتن تجربیات خود در زمینه های گوناگون مومنانه به یاری دولت شتافته و به تشریح عملكرد و موفقیت های دولت بپردازند.
الهی تبار اضافه كرد: ما مفتخر این هستیم كه دولت تدبیر و امید كارا و پاك بوده و در تمامی زمینه ها دارای كارنامه درخشانی است كه باید این توفیق ها توسط بخشداران برای مردم تشریح شود.
رئیس ستاد انتخابات همدان اظهاركرد: این دولت با وجود مشكلات فراوان ولی توفیق های زیادی كسب كرد كه موید این توفیق ها آمار ارائه شده توسط مركز آمار و سایر بخش ها است.
وی گفت: هم اینك میزان صادرات غیر نفتی 250 میلیون دلار نسبت به واردات افزایش داشته است كه به این توفیق حتی مخالفان و منتقدان دولت نیز اذعان دارند.
وی یادآوری كرد: در سفر سال 83 مقام معظم رهبری به همدان ایشان توفیق دولت وقت را خود كفایی در تولید گندم دانستند و از آن زمان كشور وارد كننده این كالای اساسی بود كه با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، كشور توانست مجدد به خود كفایی در تولید این محصول استراتژیك برسد.
معاون استاندار همدان تثبیت نرخ ارز، رشد اقتصادی و اجرای طرح تحول نظام سلامت را از دیگر خدمت های دولت تدبیر و امید دانست و اظهار كرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه درمانی از دوش مردم برداشته شد .
الهی تبار بیان كرد: دولت در زیر مجموعه طرح تحول نظام سلامت كارهای بزرگی در كشور و استان انجام داده است كه نمونه بارز آن سرمایه گذاری چهار هزار و 500 میلیارد ریالی در شبكه درمان استان همدان است.
وی گفت: هیات های اجرایی در بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نص صریح قانون را اجرا كردند.
رئیس ستاد انتخابات همدان یادآوری كرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته با آغاز فرایند انتخابات شوراها تا كنون چهار مرحله از انتخابات اجرایی شده است كه باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود.
الهی تبار افزود: با توجه به اینكه تمام جریان های سیاسی وارد عرصه انتخابات شده اند و هیچیك از جریان های سیاسی اقدام به اتخاذ موضع منفی یا تحریم انتخابات نكرده است پیش بینی می شود در انتخابات اردیبهشت ماه مشاركت حداكثری داشته باشیم.
وی اضافه كرد: این حضور و مشاركت محاسن بسیار بزرگی برای نظام دارد و از طرف دیگر وظایف مجریان انتخابات را سنگین تر می كند تا با كمترین مشكل این انتخابات را برگزار كنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهار كرد: همزمانی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری تهدیدها و فرصت هایی به همراه دارد.
الهی تبار درباره مسائل امنیتی بیان داشت: مسائل سیاسی و جریان های سیاسی مخالف خارج از كشور به طور حتم نمی تواند در عرصه داخلی و انتخابات ایران تأثیر گذار باشند.
به گزارش ایرنا وی تاكید كرد: حضور و هوشیاری مردم برای حفظ انقلاب اسلامی مقابل كینه توزی این افراد و جریانات را گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در دوره گذشته ، حدود 80 روستا از داشتن شورای اسلامی محروم بودند كه در این دوره این رقم به حدود 14 روستا رسیده است.
الهی تبار عملكرد هبات های اجرایی انتخابات در بررسی صلاحیت ها را بسیار خوب توصیف كرد و ادامه داد: باوجود انتظارات برخی مراجع حقوق شهروندی بسیار خوب رعایت شد و تنها 20 مورد رد صلاحیت توسط هیات های اجرایی انجام شد كه همگی مستند و با تكیه بر قوانین بود .
وی افزود: یكی از مسائلی كه در انتخابات باعث لطمه خوردن به اعتماد مردم می شود جهت گیری سیاسی و حمایت مجریان و عوامل برگزار كننده انتخابات از دسته جات سیاسی است چون باید مجریان انتخابات بی طرف باشند.
وی گفت: فراهم كردن فضا برای مشاركت حداكثری و ایجاد نشاط سیاسی در مردم ،باعث می شود انتخابات اردیبهشت امسال باشكوه باشد و به همین دلیل نیاز است فرمانداران و بخشداران امكانات لازم را برای همه جریان های سیاسی و داوطلبان فراهم نمایند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اكبر بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها