۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۸:۴۵
کد خبر: 82499113
T T
۰ نفر
خروج 127 مصدوم حادثه تروریستی حلب از مناطق تحت تسلط تروریست ها

دمشق - ایرنا - 127 مجروح انفجار تروریستی الراشدین روز چهارشنبه از مناطق تحت تسلط تروریست ها به بیمارستان دانشگاه حلب منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، این تعداد مجروح با سه دستگاه اتوبوس از بیمارستان های در اختیار تروریست ها به ویژه بیمارستان میدانی باب الهوی در مرز تركیه به داخل شهر حلب منتقل شدند.
صبح امروز سه دستگاه اتوبوس از طریق منطقه الراشدین حلب برای انتقال مجروحان، وارد مناطق تحت تسلط تروریست ها شدند.
پنج هزار نفر از اهالی شهرهای محاصره شده فوعه و كفریا در استان ادلب سوریه پس از تحمل رنج های 2سال محاصره كامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس روز جمعه گذشته وارد استان حلب شده اند.
در حالی كه 75 اتوبوس حامل اهالی فوعه و كفریا در منطقه راشدین برای انجام آخرین مراحل تبادل از سوی تروریست ها متوقف شده بودند٬ براثر انفجار یك خودرو بمب‌گذاری شده ده ها تن از آنان كه بیشتركودكان وزنان بودند٬ كشته و یا زخمی شدند.
در چارچوب توافق میان گروه های مسلح و نیروهای مقاومت، سه هزار و 800 تن از عناصر مسلح و خانواده های آن ها كه در شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان استان ریف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و كفریا مبادله می شوند.
براساس این توافق عناصر مسلح به استان ادلب و اهالی فوعه و كفریا به استان حلب سوریه منتقل می شوند.
در چارچوب این توافق قرار است صدها تروریست هم از زندان های سوریه آزاد شوند و عناصر مسلحی هم كه قصد تصمیم دارند در شهرهای زبدانی ٬ مضایا ٬ سرغایا و بلودان بمانند توسط دولت سوریه تحت پیگرد قرار نمی گیرند.
برخی منابع شمار تروریست های زندانی را كه قراراست براساس این توافق آزاد شوند٬ یك هزار و 500 نفر اعلام كرده اند.
براساس توافق به عمل آمده میان گروه های مسلح تروریستی و نیروهای مقاومت، قرار بود همزمان سه هزار و 800 تن شامل افراد مسلح و خانواده های آن ها از شهرهای مضایا، زبدانی، بقین و بلودان به مقصد استان ادلب خارج و هشت هزار تن از اهالی فوعه و كفریا به مقصد حلب خارج شوند.
طبق این توافق قرار بود اهالی فوعه وكفریا درمقابل خروج تروریست ها ازشهرهای زبدانی، مضایا و بلودان در حومه دمشق و آزادی صدها تروریست از زندان های سوریه، تخلیه شوند.
صبح امروز سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و كفریا محاصره شده در استان ادلب سوریه با 45 دستگاه اتوبوس وارد محله الراشدین حلب شدند تا با عناصر مسلح تروریست مستقر در شهرهای زبدانی، سرغایا ٬ مضایا و بلودان مبادله شوند.
منابع محلی اعلام كرده بودند كه این توافق نامه با میانجیگری كشور قطر امضا شد و باید 15 تا 17 فروردین ماه اجرایی می شد.
پس از اشغال شهر ادلب در شمال غربی سوریه (هم مرز با تركیه) به دست تروریست های تكفیری٬ دو شهرفوعه و كفریا كه در 10 كیلومتری شمال شهر ادلب واقع هستند از 28 مارس 2015 به محاصره كامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار دارند.
شهرك ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند كه دو شهرك شیعه نشین و محاصره شده فوعه و كفریا را هدف قرار می دهند.
كمك های محدود غذایی به ده ها هزار تن از اهالی فوعه و كفریا از طریق چتر صورت می گیرد و مردم در این دو شهر تحت محاصره تروریست ها از ابتدایی ترین امكانات زندگی و درمانی محروم هستند.
خاورم**1144
*انتشار دهنده: علیرضا جباری

سرخط اخبار جهان