۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 82492053
T T
۰ نفر
15 پروژه بزرگ صنعتي در خراسان رضوي به زودي آماده بهره برداري مي شود

مشهد - ايرنا - استاندار خراسان رضوي گفت : 15 پروژه بزرگ صنعتي در اين استان مراحل نهايي خود را طي مي كنند و به زودي آماده بهره برداري مي شوند.

عليرضا رشيديان روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود: بالغ بر هشت هزار و 400 شغل به صورت مستقيم و تعداد قابل توجهي شغل غير مستقيم با بهره برداري از اين پروژه ها ايجاد مي شود.
وي با بيان اينكه هم اكنون بالغ بر 105 هزار ميليارد ريال پروژه صنعتي و معدني در استان در دست اجرا است ، اظهار كرد: طرح هاي فولاد سنگان خواف، فولاد نيشابور و جوين ، كاغذسازي، شيشه ، نساجي ، دارو و صنايع دانش بنيان از جمله اين طرح ها است كه هر يك ظرفيت گسترده و قابل توجهي براي اشتغال دارند.
رشيديان خاطرنشان كرد: در حوزه گردشگري نيز هم اكنون 58 هزار ميليارد ريال پروژه در سطح استان با محوريت مشهد الرضا (ع) در دست اجرا است.
وي افزود : هم اكنون از 291 پروژه گردشگري 123 مورد آن بيش از 75 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و اشتغال مستقيمي كه از اين محل ايجاد مي شود، بالغ بر هفت هزار نفر است.
وي گفت: ظرفيت هاي جديد بسياري براي جذب گردشگر و زائر از جمله مسلمانان هند و نيز علويان تركيه و برخي ديگر از كشورهاي اسلامي وجود دارد كه بايد فعال شود و زيرساختهاي لازم نيز در اين خصوص فراهم شود.
وي بيان كرد: در سال هاي اخير آرامش به اقتصاد بازگشته و از فضاي پرتنش و پر تحول گذشته به وضعيت آرامتري دست يافته ايم .
وي بر تلاش همه بخش ها و آحاد مردم براي تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و گفت: سياست هاي اقتصاد مقاومتي از سال 92 ابلاغ شده اما در دو سال اخير رهبر معظم انقلاب به عنوان يكي از اولويت هاي اصلي كشور بدان پرداخته اند و دولت نيز آن را در دستور كار خود قرار داده است.
وي همراهي و همدلي بخش خصوصي و دولتي استان در سال گذشته را يادآور شد و افزود: بانك ها هم همراهي خوبي با دستگاه هاي اجرايي و بخش هاي اقتصادي وخصوصي استان داشتند كه منجر به اختصاص چهار هزار و 490 ميليارد ريال تسهيلات به صورت مستقيم و هفت هزار ميليارد ريال پرداخت هاي غير مستقيم براي كمك به احياء بخش توليد و توسعه استان و بهبود اقتصاد شد.
به گفته وي در سال 94 در مجموع 36 هزار فرصت شغلي در استان ايجاد شد كه در سال 95 با تلاش ها و اقدامات گسترده همه بخش ها و دستگاه ها با وجود هدفگذاري اشتغال 105 هزار موردي ، 115 هزار شغل ايجاد شد .
وي خاطرنشان كرد :با وجود تمام تلاش ها براي اشتغالزايي، بيش از 280 هزار جوان جوياي كار در استان داريم كه 48 درصد آنان داراي تحصيلات دانشگاهي هستند.
استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد: امسال هم نياز است با استفاده از تجربه سال 95 به ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود براي بهره مطلوب در ارتقاء توليد و اشتغال توجه شود.
خراسان رضوي با مساحت118 هزار و 854 كيلومتر مربع، چهارمين استان بزرگ كشور است كه از ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان تشكيل شده‌است.
اين استان حدود 6 ميليون نفر جمعيت دارد و از اين نظر دومين استان پر جمعيت كشور است.
1906/6012خبرنگار : فاطمه يوسفي ** انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني

سرخط اخبار استان‌ها