۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82472395
T T
۰ نفر
سفر رييس جمهوري به كردستان دستاوردهاي بزرگي براي سقز دارد

سنندج- ايرنا- فرماندار سقز با اشاره به سفر رييس جمهوري به كردستان گفت: با توجه به آبگيري سد چراغ_ويس سقز و افتتاح خط انتقال آب شرب سقز از سد چراغ ويس در اين سفر، اين سفر دستاوردهاي بزرگي براي سقز دارد.

علي اكبر ورمقاني روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ايجاد راه آهن سقز - مياندوآب و افزايش تخصيص آب كشاورزي از سدهاي شهيد صالحيان و شهيد كاظمي از مطالبه هاي مردم اين شهرستان است.
وي بازگشايي بازارچه سيف به دليل اشتغال زايي بالاي آن، تكميل و اتمام طرح هاي فرودگاه و بيمارستان 230 تختخوابي هم از مطالبه هاي ديگر مردم شهرستان از دولت تدبير و اميد است.
وي اضافه كرد: دولت در راستاي گازرساني و آسفالت راه روستايي، توسعه مراكز بهداشتي و درماني و جذب سرمايه گذار در شهرستان سقز بسيار خوب عمل كرده است و كارنامه بسيار درخشاني دارد.
طبق اعلام استاندار كردستان، قرار است حجت الاسلام حسن روحاني رئيس دولت تدبير و اميد روز پنجم فروردين به استان سفر كند.
همزمان با سفر رئيس جمهوري به استان در مجموع طرح ها و پروژه هاي عمراني و اقتصادي با اعتبار بيش از 2750 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد و از محل افتتاح اين پروژه ها براي بيش از 6 هزار نفر از جوانان جوياي كار در كردستان شغل ايجاد مي شود.
افتتاح 18 كيلومتر كريدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستاي زاغه، 30 كيلومتر راه روستايي، هزار و 900 واحد مسكن مهر، فاز نخست شبكه فرعي آبياري تحت فشار پاياب سد زيويه، تصفيه خانه شهر سريش آباد، احداث 2 پست 63 كيلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و آبگيري سد مخزني چراغ ويس سقز از جمله اين طرح ها است كه با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري مي رسد.
در مدار توليد قرار گرفتن پتروشيمي سنندج، افتتاح كارخانه لاستيك بارز كردستان، بهره برداري از توليد كنسانتره آهن شركت كيميا معادن سپاهان، توليد كنسانتره سنگ آهن شركت صبا نور و شركت كيميا كاشت اطباء از جمله ديگر طرح هاي آماده بهره برداري در اين سفر است.
رئيس جمهوري و كاروان تدبير و اميد در نخستين سفر خود به كردستان روز يكشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماري نفوس و مسكن سال 1395، جمعيت كردستان يك ميليون و 603 هزار و 11 نفر است كه از اين تعداد 70/8 درصد در مناطق شهري و 29.2 درصد هم در مناطق روستايي استان ساكن هستند.
سقز در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249
**خبرنگار: ابراهيم محمدحسيني
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها