۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82472302
T T
۰ نفر
افتتاح سه طرح شركت آب منطقه اي كردستان در سفر رياست جمهوري

سنندج- ايرنا- آبگيري سد چراغ ويس سقز، افتتاح خط انتقال آب شرب سقز از سد چراغ ويس و افتتاح شبكه آبياري پاياب سد زيويه از جمله برنامه هاي سفر رئيس جمهور به كردستان است.

به گزارش ايرنا در سفر رئيس جمهور به كردستان، سد چراغ ويس شهرستان سقز با حجم مخزن 86 ميليون مترمكعب با هدف تامين آب شرب، صنعت و كشاورزي شهرستان سقز، با اعتباري بيش از هزار و 740 ميليارد ريال، آبگيري خواهد شد.

*افتتاح خط انتقال آب شرب شهر سقز از سد چراغ ويس
همچنين خط انتقال آب شرب شهر سقز به طول 26.1 كيلومتر با ظرفيت انتقال هزار و 200 ليتر در ثانيه معادل 33 ميليون متر مكعب در سال با اعتباري بيش از 440 ميليارد ريال افتتاح خواهد شد.

*افتتاح شبكه آبياري پاياب سد زيويه
شبكه پاياب سد زيويه نيز با اعتباري بيش از 270 ميليارد ريال با هدف ارتقاي سيستم آبياري سنتي به تحت فشار، اشتغالزايي مستقيم و غيرمستقيم در زمينه باغداري، كشاورزي و صنايع وابسته به بهره برداري خواهد رسيد.
با افتتاح اين طرح، آب هزار و 200 هكتار از اراضي كشاورزي پايين دست به ميزان 12 ميليون مترمكعب در سال جهت توسعه و بهبود كشاورزي، تامين خواهد شد.
طبق اعلام استاندار كردستان، قرار است حجت الاسلام حسن روحاني رئيس دولت تدبير و اميد روز پنجم فروردين به استان سفر كند.
همزمان با سفر رئيس جمهوري به استان در مجموع طرح ها و پروژه هاي عمراني و اقتصادي با اعتبار بيش از 2 هزار و 750 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد و از محل افتتاح اين پروژه ها براي بيش از 6 هزار نفر از جوانان جوياي كار در كردستان شغل ايجاد مي شود.
افتتاح 18 كيلومتر كريدور شمال به جنوب در حد فاصل باقرآباد و روستاي زاغه، 30 كيلومتر راه روستايي، هزار و 900 واحد مسكن مهر، فاز نخست شبكه فرعي آبياري تحت فشار پاياب سد زيويه، تصفيه خانه شهر سريش آباد، احداث 2 پست 63 كيلو وات بهاران سنندج و ناظم آباد قروه و آبگيري سد مخزني چراغ ويس سقز از جمله اين طرح ها است كه با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري مي رسد.
در مدار توليد قرار گرفتن پتروشيمي سنندج، افتتاح كارخانه لاستيك بارز كردستان، بهره برداري از توليد كنسانتره آهن شركت كيميا معادن سپاهان، توليد كنسانتره سنگ آهن شركت صبا نور و شركت كيميا كاشت اطباء از جمله ديگر طرح هاي آماده بهره برداري در اين سفر است.
رئيس جمهوري و كاروان تدبير و اميد در نخستين سفر خود به كردستان روز يكشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.
طبق سرشماري نفوس و مسكن سال 1395، جمعيت كردستان يك ميليون و 603 هزار و 11 نفر است كه از اين تعداد 70/8 درصد در مناطق شهري و 29.2 درصد هم در مناطق روستايي استان ساكن هستند.
7355/6108
**خبرنگار: وريا كرمي /** انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

سرخط اخبار استان‌ها