۲ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۱۱
کد خبر: 82471426
T T
۰ نفر
رئيس جمهوري: 9 هزار روستا در دولت تدبير و اميد گازرساني شد

بيرجند - ايرنا - رئيس جمهوري گفت: از سال 92 تاكنون 9 هزار روستا در دولت تدبير و اميد بدون استفاده از بودجه عمومي و از محل صرفه جويي فراورده هاي نفتي گاز رساني شده كه مايه افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح خط انتقال گاز به شهرهاي اسفدن، حاجي آباد و قاين ، گازرساني به 35 روستا و نيز آغاز عمليات اجرايي گازرساني به شهرهاي نهبندان ، سربيشه و ديهوك و 55 روستا از طريق ويدئو كنفرانس در بيرجند افزود: اين در حالي است كه قبل از دولت تدبير و اميد تا سال 92 فقط به 14 هزار روستاي خراسان جنوبي گاز رساني شده است.
وي ادامه داد: يك بسيج بسيار بزرگي در اين دولت براي گازرساني به روستاها و شهرهاي كشور صورت گرفته است.
وي گفت: گاز رساني به 108 شهر و 9 هزار روستاي كشور در دولت تدبير بسيار حايز اهميت است ما بايد از اين نعمت الهي قدرداني و در مصرف آن صرفه جويي كنيم .
وي يادآور شد: خدا را شاكريم با زمستان سختي كه سال گذشته داشتيم اما قطع گاز نداشتيم و در سال هاي آينده شرايط بهتري براي بخش توليد و صادرات گاز خواهيم داشت.

**در دولت تدبير و اميد به 108 شهر گاز رساني شد
مديرگاز رساني شركت ملي گاز ايران هم در مراسم افتتاح طرح هاي يادشده ، افزود: در دولت تدبير و اميد 108شهر و 9 هزار روستا و به بيش از پنج ميليون مصرف كننده گازرساني شده است.
سعيد مومني ادامه داد: در دولت تدبير و اميد به صورت ميانگين هر ماه به 2.5 شهر و روزي به هفت روستا گازرساني شده است.
وي بيان كرد: در طول 44 سال قدمت شركت ملي گاز ايران به 14هزار روستا گازرساني شده است اما از سال 1392 تاكنون به 9 هزار روستا گازرساني شده است.
وي از افتتاح چهار طرح گازرساني با صرف 803 ميليارد ريال بودجه در سفر رياست جمهوري به خراسان جنوبي خبر داد و گفت: افتتاح خط انتقال گاز قاين - اسفدن و حاجي آباد، شبكه تغذيه و توزيع شهر حاجي آباد زيركوه، شبكه تغذيه و توزيع شهر اسفدن قاينات و گازرساني به 35 روستاي استان ازجمله اين طرح هاست.
وي بيان كرد: همچنين عمليات گازرساني به 55 روستاي استان، گازرساني به شهر ديهوك شهرستان طبس و خط انتقال از سربيشه به نهبندان با بودجه يك هزار و 140 ميليارد ريال آغاز شد.
به گزارش ايرنا، مومني عنوان كرد: از مجموع 28 شهر در خراسان جنوبي به 25 شهر گازرساني شده كه هم اكنون 92 درصد شهرهاي اين استان از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
وي گفت: در حال حاضر202روستاي استان از نعمت گاز طبيعي برخوردارند كه از اين تعداد 157روستا در دولت تدبير و اميد گازرساني شده است.
وي ادامه داد: هم اكنون 48 درصد روستاهاي خراسان جنوبي از نعمت گاز طبيعي برخوردار هستند.
حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري روزچهارشنبه در نخستين مرحله آغاز سفر كاروان تدبير و اميد در سال 1396 به استان ها وارد بيرجند مركز خراسان جنوبي شد.
نخستين سفر رئيس جمهوري به خراسان جنوبي سوم دي ماه 1393انجام شد.
خراسان جنوبي با 151هزار كيلومتر مربع مساحت سومين استان پهناور و دومين استان بياباني كشور است و بر اساس سرشماري سال 95، 769هزار نفر جمعيت دارد.
7556*6054*خبرنگاران- حكيمه مصطفايي، مريم پنجابي * انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري

سرخط اخبار استان‌ها