امنیت و سلامت انتخابات با رعایت قانون تامین می شود / شرایط برای حضور با نشاط تمامی افراد فراهم است

ایلام - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با اشاره به اینكه امنیت و سلامت انتخابات جزء با رعایت دقیق قانون میسر و تامین نمی شود، گفت: شرایط برای حضور فعالانه و با نشاط تمامی و افراد و گروه های وفادار به آرمان های نظام و انقلاب در انتخابات پیش رو فراهم است.

حسین كلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: انتخابات در جمهوری اسلامی همواره نشان دهنده اقتدار، دوام و پایداری نظام و استفاده مردم از حق تعیین سرنوشت خود در اداره امور مملكت و در واقع یك جشن بزرگ ملی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام افزود: ملاك مجریان در برگزاری انتخابات بر اساس قانون اساسی، فرامین امام راحل (ره) و رهنمودها و تاكیدات رهبر معظم انقلاب است.
وی تاكید كرد: به طور كلی مقوله انتخابات حول چهار محور مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشاركت دنبال می شود، سلامت انتخابات با اجرای دقیق قانون میسر می شود، یعنی قانون عادلانه، بی طرفانه و قانونی كه حقوق انتخاب كنندگان و انتخاب شوندگان در آن لحاظ و ضامن ارتقا و پیشرفت همه جانبه كشور شود.
كلانتری یادآور شد: مولفه مهم دیگر تامین امنیت انتخابات است بدین معنی كه همه آحاد جامعه با امنیت كامل این اطمینان را داشته باشند كه تمام ساز و كارها لحاظ شده است.
وی ادامه داد: بحث مهم دیگر رقابت در انتخابات است، موظف هستیم به عنوان مجریان برگزاری شرایطی را فراهم آوریم تا افراد مختلف و گروه های سیاسی بویژه احزاب قانونی كه تلاش می كنند در انتخابات فعالیت داشته باشند، با هم رقابتی قانونمند داشته باشند.
معاون استاندار ایلام گفت: در انتخابات رعایت اخلاق انتخاباتی یك اصل تلقی می شود به این معنا كه احزاب و طرفداران، ویژگی ها، برنامه ها و اهداف خود را از نامزد مورد نظر اعلام كنند و در این راه از تخریب و تهدید رقیب پرهیز كنند.
كلانتری اظهار كرد: مشاركت نیز به عنوان مقوله مهم دیگر در انتخابات نماد حضور همه جانبه مردم در حمایت از اركان نظام بوده كه نشان دهنده رضایت مندی آنها از خدمتگزاران خود است.

** ساز و كارهای لازم برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت اندیشیده شده است
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: با ابلاغ و دستور وزیر كشور و رئیس ستاد انتخابات كشور فرآیند آغاز بكار انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از چهارشنبه هفته گذشته به طور رسمی شروع شد و مسئولیت برگزاری در شهرها بر عهده فرمانداران و در روستاها بر عهده بخشداران است.
كلانتری افزود: انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر در 23 شهر استان ایلام برگزار شد ولی در دوره پنجم با اضافه شدن 2 شهر در 25 شهر برگزار می شود كه از این 25 شهر 24 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.
به گفته وی، انتخابات شوراهای اسلامی دوره گذشته در 345 روستای استان ایلام برگزار شد ولی در دوره جدید این تعداد به 385 روستا افزایش یافته است.
معاون سیاسی استاندار ایلام تاكید كرد: همه ساز و كارهای لازم برای برگزاری انتخاباتی باشكوه در استان فراهم شده و در بحث زیرساخت كه بسیار حایز اهمیت است با آخرین تلاش های صورت گرفته آمادگی پوشش 96 درصدی را در بحث اینترنت و زیرساخت را داریم ولی پیش بینی می كنیم این پوشش به 98 درصد هم برسد.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: آمادگی برگزاری انتخابات الكترونیكی در چندین شهر استان را داریم ولی تصمیم گیری نهایی در این زمینه با مراجع ذی صلاح و ستاد انتخابات كشور است.
وی با اشاره به 430 كیلومتر مرز مشترك استان ایلام با كشور عراق به اشراف كامل امنیتی در مرزهای استان اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام و نظام با هزینه های بسیار تلاش می كنند تا حادثه ضد امنیتی در داخل مرزها اتفاق بیفتد اما با اشرافیت كامل اطلاعاتی تمام توطعه های آنان نقش بر آب است.
استان ایلام با 580 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان و 25 شهر دارد و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت سال 96 همزمان با سراسر كشور در 25 شهر و 385 روستای این استان برگزار می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002

سرخط اخبار استان‌ها