۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۸
کد خبر: 82452470
T T
۰ نفر

برف خلخال را سفيد پوش كرد

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۰۸
کد خبر: 82452470
برف خلخال را سفيد پوش كرد

اردبيل - ايرنا - بارش برف خلخال و مناطق تابعه اين شهرستان را دوباره سفيدپوش كرده و چهره اين مناطق را زمستاني كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا ، بارش برف در پانزدهمين روز از آخرين ماه فصل زمستان و پس از گذشت 16 روز از آخرين بارش ها در خلخال و نيز بدنبال 2 روز بارندگي باران و افزايش دما چهره زمستاني به منطقه داده و موجب لغزندگي معابر عمومي اين شهر و راههاي ارتباطي بين شهري و روستايي شهرستان شد.
رييس اداره هواشناسي خلخال به بارش 3 ميليمتر باران در روز گذشته اشاره كرد و گفت: بدنبال ورود سامانه سرد و بارشي به منطقه بارش برف از بامداد امروز در اين شهر و مناطق تابعه شهرستان آغاز و موجب كاهش دماي هوا شده است.
فرامرز فرض الله پور روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دماي هواي فعلي شهر خلخال 2 درجه زير صفر است كه نسبت به زمان مشابه ديروز يك درجه و در مقايسه با گرم ترين زمان روز قبل هشت درجه كاهش نشان مي دهد.
محمد قرباني ، رييس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي خلخال نيز از بارش برف همراه با كولاك در راههاي كوهستاني و گردنه هاي برف گير به ويژه گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم اين شهرستان خبرداد.
وي گفت: با وجود اينكه اين گردنه برف روبي و نمك پاشي شده ولي به علت افزايش شدت بارش برف براي رعايت جانب احتياط همراه داشتن زنجير چرخ براي عبور از اين گردنه براي خودروهاي عبوري از جاده خلخال به اسالم ضروري است.
خلخال در 115 كيلومتري جنوب اردبيل قرار دارد.
23 كيلومتر از مسير 70 كيلومتري جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظي و راهداري اداره راه و شهرسازي خلخال و 47 كيلومتر نيز در حوزه گيلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده كوهستاني خلخال به اسالم در 18 كيلومتري شهر خلخال به عنوان سخت ترين و صعب العبورترين گردنه از لحاظ امدادي در استان اردبيل است كه در فصول سرما همواره براي راهداران ، امدادگران و مسافران عبوري دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
7119/6018

سرخط اخبار استان‌ها