۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82450799
T T
۰ نفر
مسجد جامعي: مركز تئاتر معلولان در آسايشگاه كهريزك راه اندازي شود

تهران-ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به بازديد از آسايشگاه كهريزك، پيشنهاد راه اندازي مركز تئاتر معلولان در اين مركز را مطرح كرد.

به گزارش ايرنا احمد مسجد جامعي برنامه تهرانگردي روز جمعه خود را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) به موضوع زنان اختصاص داد و از آسايشگاه كهريزك ديدن كرد.
وي در جريان ديدن از آسايشگاه كهريزك گفت: اين آسايشگاه در محله قديمي كهريزك در زمين‌هايي كه متعلق به فخرالدوله بود ايجاد و با 2 الي 3 اتاق كار خود را آغاز كرد.
وي با بيان اينكه براساس گفته مسئولان اين آسايشگاه، كليد ساخت چنين آسايشگاهي در سال 51 زده شده و در سال 58 نيز، 200 تختخواب آماده پذيرايي از بي خانه مانان شد، اظهار كرد: در حال حاضر يكهزار و 750 نفر در 24 بخش بستري هستند و اين در حالي است كه معلولان جسمي و حركتي، سالمندان و به تازگي نيز بيماران مبتلا به ام اس كه دچار معلوليت شده‌اند در اين آسايشگاه نگهداري مي‌شوند.
وي در جريان بازديد از كارگاه اين آسايشگاه نيز گفت: كهريزك حامي محيط زيست است و توليدات مددجويان اين مركز با اقلام بازيافتي است.
مسجدجامعي با بيان اينكه جامعه ايران به سمت پيري پيش مي‌رود و در سال‌هاي آتي شاهد افزايش تعداد سالمندان در ايران خواهيم بود گفت: بايد پيش بيني بلند مدتي در سطح ملي ايجاد شود تا از لحاظ علمي و عملي بتوانيم اين جمعيت سالمند را پوشش دهيم.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه لازم است در نظام آموزشي مان توجه ويژه اي به سالمندان داشته باشيم گفت: بايد پزشك و پرستار اين گروه سني آموزش داده شوند و اين مهم به عنوان يكي از چشم اندازهاي آينده در دستور كار قرار گيرد.
وي با بيان اينكه قبلا تئاتر و موسيقي ويژه معلولان وجود داشت و معلولان مي‌توانستند در اين تئاترها بازي كنند گفت: معلولان آثار هنري خوبي از خود بر جا گذاشتند.
وي تاكيد كرد: بايد يك سينما مخصوص معلولان نيز در اين مركز مناسب سازي و تجهيز شود تا اين افراد زندگي خود را به خوبي ادامه دهند.
مسجدجامعي با بيان اينكه بايد بر مساله تئاتر معلولان توجه زيادي كرد گفت: ارتباط حداكثري معلولان با فرهنگ و هنر آنها را به زندگي نزديك مي‌كند و هرچقدر كه آنها در حوزه هنري فعال تر باشند بهتر مي‌توانند زندگي خود را سپري كنند.
عضو كميسيون سلامت شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه جامعه بدون مهرباني شكل نمي‌گيرد گفت: حتي بايد مركز تئاتر ويژه معلولان شكل گيرد تا اين افراد بتوانند زندگي كنند.
وي يادآور شد: در جريان ديدن از بخش هاي اين آسايشگاه با معلولان هنرمندي آشنا شديم كه در بخش هاي متعدد هنري توانايي زيادي داشتند و براي معرفي خودشان تنها به تئاترهايشان اشاره مي‌كردند.
احمدي مديرعامل كهريزك نيز با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم كه سالمندان از خانواده‌هايشان جدا نشوند گفت: 300 خانواده تحت پوشش آسايشگاه كهريزك هستند.
وي افزود: اين آسايشگاه ضمن آنكه روزانه پزشك بر بالين سالمند مي‌فرستند از نظر درماني و حتي غذايي خانواده را ياري مي‌كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد زيادي سالمند تحت مراقبت‌هاي روزانه كهريزك قرار دارند گفت: اين افراد عمدتا نياز به گفت‌وگو دارند و با حضور روزانه‌شان در كارگاه‌ها و كلاس‌هاي مختلف شركت مي‌كنند.
احمدي با بيان اينكه يك هزار و 750 معلول و سالمند نيز در كهريزك زندگي مي‌ كنند گفت: بايد مراقبت‌هاي در منزل افزايش يابد و از سال آتي در مركز علمي كاربردي اين آموزش‌ها شكل مي‌گيرد.
وي همچنين درمورد زوجين معلول نيز گفت: 54 واحد مسكوني در سراي احسان ايجاد شده و در حال حاضر 24 زوج معلول پس از ازدواج در خانه هاي مناسب سازي شده سراي احسان زندگي مي‌كنند.
وي در ادامه برنامه تهرانگردي در منزل فاطمه پناهيان پور هنرمند نگارگر، سارا ميرنظامي هنرمند معاصر، زينب سادات عارفي هنرمند سوزن دوز و مرحوم اشرف قندهاري يكي از بنيانگذاران كهريزك رفت.
خبرنگار: معصومه آقااميني
تهرام/7244/
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه