۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۵:۳۸
کد خبر: 82450292
T T
۰ نفر
پیوستن ۱۰۰ كشور و سازمان در برنامه راه ابریشم نوین چین

پكن - ایرنا - چین می گوید كه از سال ۲۰۱۳ میلادی كه طرح جاده ابریشم نوین توسط «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این كشور مطرح شد تاكنون ۱۰۰ كشور و سازمان بین المللی به این برنامه بزرگ ملحق شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «وانگ گوا چینگ» سخنگوی اجلاس سالانه «كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین» این سخنان را در آستانه برگزاری این گردهمایی بزرگ سیاسی مطرح كرد و گفت كه راه ابریشم تاكنون موفقیت های زیادی بدست آورده است.
اجلاس این كنفرانس كه از عصر امروز (جمعه) گشایش می یابد و نزدیك به 10 روز به طول می انجامد، قرار است پیشنهادهای مرتبط با برنامه راه ابریشم را نیز مورد بحث قرار دهد.
«وانگ» كه شب گذشته (پنجشنبه شب) با خبرنگاران گفت وگو می كرد، تصریح كرد كه تاكنون ۱۰۰ كشور و سازمان بین المللی توافقنامه هایی را با چین در زمینه احیای راه ابریشم نوین امضا كرده اند.
وی همچنین یادآور شد: تجارت با چین موجب شده است تا در ۲۰ كشور حاشیه راه ابریشم نزدیك به ۵۶ منطقه همكاری تجاری و اقتصادی ایجاد شود.
او ارزش سرمایه گذاری در این زمینه را ۱۸ میلیارد دلار دانست و گفت كه یك میلیارد دلار درآمد مالیاتی از این طرح ها بدست آمده است و با اجرای طرح های زیربنایی راه ابریشم ۱۶۰ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.
سخنگوی اجلاس سالانه «كنفرانس مشورت سیاسی خلق چین» یكی از اصلی ترین برنامه های این كنفرانس به عنوان بزرگترین مرجع قانونگذاری این كشور در سال ۲۰۱۷ میلادی را ارتقای سطح تعاملات و تبادلات فرهنگی و منابع انسانی چین با كشورهای راه ابریشم دانست.
راه ابریشم نوین كه طراح آن چین به حساب می آید طرح بزرگی است كه بر اساس آن قاره های آسیا، آفریقا و اروپا با شبكه های ریلی، زمینی و دریایی به یكدیگر مرتبط می شوند و از آن با عنوان «یك كمربند یك جاده» نیز یاد می شود.
كشورهای اطراف این راه با همكاری چین در حال ساخت و اجرای طرح های زیربنایی نیروگاه سازی، جاده و پل سازی، احداث خطوط آهن، بنادر و توسعه خطوط ارتباطی و مخابراتی هستند.
آساق**۲۳۱**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان