۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82450008
T T
۰ نفر

تشییع و خاكسپاری 2 شهید گمنام در خلیل آباد

۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82450008
تشییع و خاكسپاری 2 شهید گمنام در خلیل آباد

تربت حیدریه - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیكر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه بر دوش مردم عزادار شهرستان خلیل آباد تشییع و به خاك سپرده شد.

به گزارش ایرنا آیین تشییع این 2 شهید گمنام با حضور پرشور اقشار مختلف مردم این شهر و نیز شماری از مسئولان از مقابل تكیه حسینی خلیل آباد آغاز و پس از عبور از خیابان های امام خمینی و شهید باهنر، در بوستان شهید فولادبند، محل تعیین شده برای دفن شهدا، پایان یافت.
یكی از این شهیدان 25 ساله و در سال 64 در عملیات والفجر 8 در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسیده و دیگری 17است كه در سال 62 در عملیات خیبر در منطقه عملیاتی جزیره مجنون در شرق دجله به دیدار یار شتافته است.
آیین تشییع پیكر این 2 شهید گمنام، همراه با نوای مداحان اهل بیت علیهم السلام، به فضایی معنوی و عطرآگین بدل شده بود و حضور انبوه عزاداران فاطمی در این مراسم یاد دوران دفاع مقدس و روزهای اعزام كاروان های رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل را تداعی می كرد.
امام جمعه خلیل آباد در آیین خاكسپاری این شهیدان گمنام در سخنانی گفت: شهدا از جسم و جان خود گذشتند تا خورشید تابناك اسلام پاینده باشد و ما وظیفه داریم با حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، حافظ خون شهدا باشیم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ناهیدی افزود: راه و پیام خون شهدا برای همیشه ساری و جاری است.
فرماندار خلیل آباد نیز با تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان در آیین استقبال و نیز تشییع پیكر شهدای گمنام گفت: دشمنان ایران اسلامی از همین حضور و عظمت مردم ما است كه وحشت دارند.
مجتبی شاكری با تاكید بر عمل به وصایای شهیدان اظهار كرد: امروز مردم خلیل آباد میثاقی دوباره با شهدای انقلاب بستند و نشان دادند كه فرهنگ شهادت در زندگی آنان ساری و جاری است.
وی افزود: شهدای گمنام نعمت هستند زیرا این شهدا علیرغم اینكه اسم و رسم و نشانی ندارند ولی تمام میهن اسلامی پذیرای این گلگون كفنان تاریخ دوران دفاع مقدس است.
شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد كه در 242 كیلومتری مشهد واقع است در دوران دفاع مقدس 285 شهید، 13 آزاده و 450 جانباز تقدیم نظام اسلامی كرده است.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
ن/5132

سرخط اخبار استان‌ها