۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82450006
T T
۰ نفر
آيين هاي عزاداري حضرت فاطمه زهرا(س) در شاهرود برگزار شد

شاهرود- ايرنا- در روز شهادت ام ابيها، حضرت فاطمه زهرا (س) سراسر شهرستان شاهرود غرق در ماتم و عزا بود.

به گزارش ايرنا، هم زمان با روز شهادت دخت نبي مكرم اسلام(ص)، در گوشه و كنار شهرستان شاهرود، آيين هاي عزاداري به شكل هاي گوناگون برگزار شد. از مجن و كلاته خيج در شمال تا كوير طرود در جنوب شاهرود، مردم اين ديار در غم از دست دادن بزرگ بانوي جهان اسلام سوگواري كردند.
اين مراسم اما در بيارجمند حال و هوايي ديگر داشت. مردم اين شهر امروز ميزبان دو شهيد گم نام دوران دفاع مقدس بودند. پيكر اين شهدا كه 18 و 24 سال سن داشته و در عمليات خيبر به شهادت رسيده اند، بر روي دستان اهالي شهيدپرور بيارجمند، تشييع شده و در بوستان شاهد به خاك سپرده شد.
در شاهرود نيز، مردم مومن و عزادار با حضور در مساجد و تكيه ها، در غم از دست دادن مادر گرامي شهيد كربلا، ناله سر دادند. دسته هاي عزاي فاطمي از صبح امروز در چهار راه مدرسه قلعه، گرد آمده بودند تا بگويند:
يا صاحب الزمان ما را در اندوه شهادت مادر مظلومت، شريك بدان.
امروز همچنين مراسم عزاداري در دفتر آيت الله العظمي شاهرودي با سخن راني حجت الاسلام والمسلمين سيدجوادحسيني شاهرودي برگزار شد.
گفتني است شب گذشته، مردم محله باغزندان شاهرود، به نيت حضرت صديقه كبري(س)، 18 ديگ آش پخته و در بين عزادران فاطمي پخش كردند.
آيين گرامي داشت روز سوم خاك سپاري شيهد گمنامي كه روز سه شنبه در دانشكده فني و حرفه اي دختران شاهرود، آرام گرفت نيز پنجشنبه شب پس از نماز مغرب و عشاء، در مسجد غرباي اين شهر برگزار خواهد شد.
7359 /6167 خبرنگار: مهسا شانيان ** انتشاردهنده: محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها