۱۲ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82450000
T T
۰ نفر
امام جمعه پلدختر: فاطمه (س) الگوی دفاع از امامت و ولایت است

خرم آباد- ایرنا- امام جمعه پلدختر گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی دفاع از امامت و ولایت است و می توان درس ولایت مداری را از مكتب این بانوی فرهیخته آموخت.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد سوری روز پنجشنبه در مراسم سوگواری شهادت فاطمه زهرا(س) درمسجد جامع پلدختر با تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگوار اسلام با سن كم در دفاع از امامت و ولایت با تمام وجود ایستادگی و تلاش كرد.
وی افزود: زندگی فاطمه زهرا (س) در تمام زوایای و شئونات برای مردان و زنان همه درس است و نقش تربیتی این بانوی بزرگوار در تاریخ بی نظیر است.
امام جمعه پلدخترگفت: در مقام حضرت فاطمه زهرا (س) همین بس كه خداوند می فرماید: اگر پیامبر نبود عالم را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود پیامبر و حضرت علی را خلق نمی كردم.
حجت الاسلام سوری افزود: چنین بانوی كه خلقت آفرینش در گرو وجود او است به طور قطع انسانی ملكوتی و قرآن ناطقی است كه عظمتش در فهم بشر عادی نمی گنجد و رسول اكرم (ص) می فرمایند همه عقول از تعریف و فهمیدن فاطمه زهرا(س) عاجز هستند.
امام جمعه پلدختر گفت:جایگاه حقیقی این بانوی بزرگوار اسلام اوج خداشناسی ، اخلاص و ولایت مداری است كه نیاز به تفكر دارد و نه تنها در این زمینه بلكه لحظه به لحظه زندگی با بركت و كوتاه این بی بی دو عالم سراسر درس است.
شهرستان پلدختر در 120 كیلومتری جنوب غربی شهرستان خرم آباد مركز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی

سرخط اخبار استان‌ها