۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۵۲
کد خبر: 82446643
T T
۰ نفر
دبيركل جنبش قيام حسيني:اگر ايران نبود شيعه در عراق به دست تكفيري ها نابود مي شد

قم- ايرنا- دبيركل جنبش مقاومت اسلامي كتائب قيام حسيني در كشور عراق گفت: اگر كمك هاي جمهوري اسلامي و ارشادهاي رهبر معظم انقلاب نبود، شيعه در عراق به دست جريان هاي تكفيري از جمله داعش نابود مي شد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين شيخ محمد الخفاجي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم، افزود: مستكبران مي خواستند با نفوذ در عراق، آن را به پايگاه تكفيري ها و داعش در منطقه تبديل و از اين راه عليه اسلام و مذهب شيعه توطئه چيني كنند.
وي بيان كرد: جبهه مقاومت اسلامي با همكاري جنبش قيام حسيني توانست نقشه هاي گروه هاي تروريستي و تكفيري را نابود كند و در اين مسير حمايت هاي نظام جمهوري اسلامي ايران و حزب الله لبنان بسيار تاثيرگذار بود.
وي ادامه داد: فرزندان جبهه مقاومت به خوبي از نقشه راهبردي كشورهاي حامي تروريسم آگاهي دارند و براي مقابله با اين توطئه ها در عراق و سوريه، شهيدان و جانبازان بسياري را تقديم اسلام كردند.
الخفاجي گفت: در جنگ هايي كه در كشور عراق براي آزاد سازي مناطق مختلف انجام گرفت، جنبش قيام حسيني مانع از پيشروي داعش به سمت شهر مقدس كربلا و سامرا شد.
وي بيان كرد: در عمليات خود توانستيم بسياري از سركردگان داعش از جمله «ابو ايوب انصاري» را كه از نيروهاي برجسته داعش با هويتي سعودي بود را به هلاكت برسانيم و ماشين هاي بمب گذاري شده آنها را كه قصد حركت به سمت شهر كربلا را داشتند نابود كنيم.
وي ادامه داد:بسياري از فرماندهان داعش عراقي نيستند و تنها مزدوراني هستند كه از سمت كشورهاي حامي تروريسم فرمان گرفته اند كه وارد عراق شوند و آن را نابود كنند، اما با وجود جبهه مقاومت اسلامي، بسيج مردمي عراق، حمايت هاي ايران و حزب الله در انجام نقشه هاي خود ناكام مانده اند.
دبيركل جنبش مقاومت اسلامي قيام حسيني عراق گفت: داعش به دنبال اين است كه پس از شكست هاي نظامي از طريق سياسيون مزدور، نفوذ خود را در عراق حفظ كند و به همين دليل جنبش مقاومت اسلامي قيام حسيني براي حضور در بخش هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي كشور عراق برنامه دارد تا از نفوذ دشمن جلوگيري كند.
وي افزود: در برنامه هاي سياسي آينده عراق از جمله انتخابات ها، شركت خواهيم كرد و از اين طريق به حمايت هاي خود از مردم مظلوم عراق و همچنين ساير كشورهاي منطقه ادامه خواهيم داد.
7405/ 6133/
خبرنگار:سيد محمد ابراهيم جنابان * انتشار:عباسعلي نقي يان
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست