۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۱۵
کد خبر: 82420979
T T
۰ نفر
آيت الله رفسنجاني نماد عقلانيت و خردگرايي در جمهوري اسلامي بود

مشهد- ايرنا - يك فعال سياسي اصلاح طلب گفت: مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني نماد عقلانيت و خردگرايي در جمهوري اسلامي ايران بود و نشان داد كه چگونه مي توان با تدبير بر بحرانها غلبه كرد.

به گزارش ايرنا ، ابراهيم اصغرزاده شامگاه سه شنبه در جمع اعضاي شوراي اصلاح طلبان شهرستان طرقبه شانديز افزود: آيت الله هاشمي رفسنجاني، هميشه يك نيروي معتدل ميانه وفادار به انقلاب به شمار مي آمد كه هيچگاه بر سر انقلاب كوتاه نيامد.
وي با بيان اين كه هاشمي رفسنجاني هميشه در بزنگاه هاي داخلي و منطقه اي فرد موثري بود و نيرويي ائتلاف ساز به شمار مي رفت، افزود: ايشان در اواخر جنگ، نقش تاريخي خود را ايفا كرده و ايران را به سمت صلح هدايت كرد و معماري صلح در آن دوران توسط شخص هاشمي انجام شد كه اگر نبود بايد هزينه هاي زيادي مي پرداختيم.
اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: هاشمي مي توانست بعد از اتفاقات سال 1388 استعفا دهد يا بعد از سال 1392 و رد صلاحيتش توسط شوراي نگهبان قهر كند اما به هيچ وجه اين كار را نكرد و چه هتك حرمتها كه نشد اما در صحنه ايستاد و از نامزدي حمايت كرد كه رئيس جمهوري شدنش به نفع كشور بود و اين رفتار براي نيروهاي انقلاب، درس آموز است.
وي با بيان اين كه مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني، امين امام خميني (ره) و جعبه سياه انقلاب بود، افزود: ايشان درس با مردم بودن و همراه مردم بودن را به ما داده و آموختند كه اين خداوند است كه به انسانها عزت مي دهد.
او گفت: در تشييع جنازه ايشان ميليونها انسان بدون سازماندهي، خودجوش و با پاي پياده به دنبال جنازه دويدند پس عزت، خدادادي است و عزت كسي را كه كارش رنگ خدايي و اخلاص در عمل داشته باشد نمي شود با فحاشي و تهمت گرفت.
اين فعال سياسي با اشاره به دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي افزود: آگاهي مردم خيلي ارزش دارد و ملتي كه آزادانه فكر مي كند ارزش و قدرتش از هزاران زرادخانه بيشتر است.
اصغرزاده گفت: جوهر انقلاب اسلامي ايران قهر و خشونت نبوده و نيست، هر چند گاهي از جوهر اصلي خود منحرف شده باشد.
اصغرزاده خاطرنشان كرد: به عنوان كسي كه در تسخير سفارت آمريكا در ابتداي انقلاب نقش داشته ام مي گويم كه منتقد افشاگريها و كنار زدن نيروهاي ميانه پس از تسخير سفارت هستم ضمن اين كه طولاني شدن تسخير سفارت هم كار اشتباهي بود.
او گفت: من منتقد اين هستم كه آن رفتار كه در ظرف زماني و مكاني خود بايد تحليل و ارزيابي شود توسط عده اي به مدل تبديل شود و افرادي بعد از چند دهه در ظرف زماني و مكاني ديگري آن رفتار را به مدل تبديل كنند و مثلا در مشهد كنسولگري آتش بزنند.
1922/5132
شبد ** خبرنگار: كاميار اسماعيل پور ** انتشار دهندگان : علي اصغر ايزدي - اسماعيل جهانبخش
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست