۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82406584
T T
۰ نفر
سی ان ان: وزارت امنیت داخلی آمریكا از احكام قضایی پیروی می كند

تهران – ایرنا - شبكه خبری 'سی ان ان' گزارش داد: وزارت امنیت داخلی آمریكا اعلام كرد كه از احكام قضایی پیروی می كند و به فرمان جدید ترامپ كه ورود اتباع هفت كشورعمده مسلمان به خاك آمریكا را منع كرده است، بصورت محدود عمل می كند.

سی ان ان روز یكشنبه گزارش داد: به دنبال صدور فرمان اجرایی دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع هفت كشور عمده مسلمان جهان به خاك این كشور، برخی از مسافرانی كه از این كشورها وارد خاك آمریكا شده اند، در فرودگاه های این كشور در بازداشت به سر می برند و با خطر اخراج و یا برگرداندن به كشور مبدا قرار دارند.
سی ان ان افزود: اقدام وزارت امنیت داخلی آمریكا به دنبال صدور حكمی از سوی قاضی فدرال نیویورك صورت می گیرد كه بطور اضطراری فرمان دونالد ترامپ برای بازگرداندن اتباع هفت كشوری كه در فهرست ممنوعیت ورود به خاك آمریكا قرار دارند را متوقف و محدود می كند.
بنابراین گزارش قاضی دادگاه فدرال نیویورك شب گذشته حكمی تحت عنوان 'اعطای اقامت اضطراری' صادر كرد كه به موجب آن اتباع این هفت كشور كه رئیس جمهوری آمریكا با فرمان خود آنها را از ورود به خاك آمریكا منع كرده است، اما هم اكنون وارد آمریكا شده و ویزای معتبر این كشور را دارند ، نمی توانند از آمریكا اخراج شوند.
سی ان ان افزود: حكم قاضی فدرال نیویورك برخی از احكام اجرایی دونالد ترامپ كه شهروندان هفت كشور را از ورود به آمریكا به مدت 90 روز منع كرده است، محدود می كند و آنها را از اخراج از خاك آمریكا در امان می دارد.
سی ان ان افزود: احكام مشابهی نیز از سوی قضات فدرال در ایالت های ویرجینیا و واشنگتن نیز پس از اقدام قاضی فدرال نیویورك دراین ارتباط صورت گرفت.
بنابراین گزارش وزارت امنیت داخلی آمریكا دراین ارتباط اعلام كرد:'وزارت امنیت داخلی آمریكا از احكام قضایی پیروی كرده ؛ صادقانه قوانین مهاجرتی را اجرا كرده و(همینطور)احكام اجرایی رئیس جمهوری را برای اطمینان از اینكه افرادی كه وارد آمریكا می شوند تهدیدی برای كشور و ملت آمریكا نداشته باشند، اجرا می كند.'
به گزارش ایرنا، شبكه تلویزیونی سی ان ان روز یكشنبه از اعتراض های گسترده نسبت به حكم اجرایی دونالد ترامپ، در فرودگاه های سراسر آمریكا از كالیفرنیا تا نیویورك خبر داد.
درهمین حال 'اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا' موسوم به (ACLU) روز گذشته (شنبه) علیه دولت ترامپ درباره این حكم اجرایی اقامه دعوی كرد.
رئیس جمهوری جدید آمریكا جمعه گذشته با امضای حكم اجرایی ورود اتباع هفت كشور ایران، عراق، سوریه، سومالی، یمن، سودان و لیبی به خاك آمریكا را به مدت 90 روز منع كرد و به موجب این حكم ورود پناهجویان نیز به مدت 120 روز به آمریكا به حالت تعلیق در آمد.
'چاك شومر' سناتور ارشد سنای آمریكا از ایالت نیویورك اواخر جمعه گذشته و در پی صدور حكم ضدمهاجرتی ترامپ در بیانیه ای گفت: امشب اشك از گونه های مجسمه آزادی جاری است چرا كه استقبال از مهاجران به عنوان یك سنت نجیبانه و باشكوه كه از بدو تاسیس آمریكا وجود داشته است، لگدمال شد.
این حكم باعث شد تا اعتراضاتی در فرودگاههای مختلف آمریكا و حتی سایر كشورها نسبت به آن صورت گیرد.
این فرمان درحالی صادر شد كه هیچ یك از شهروندان این هفت كشور در آمریكا مرتكب هیچ نوع عملیات تروریستی نشده اند و شهروندان كشورهایی مثل عربستان كه در عملیات 11 سپتامبر نقش داشته اند، از این قانون مستثنی شده اند.
اروپام **1302**
مترجم: بهروز وفاداری - انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

سرخط اخبار جهان