وقوع يك هزار و 909 آتش سوزي در اراك / لزوم روزآمدي تجهيزات امدادي

اراك - ايرنا - مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك گفت: وقوع يك هزار و 909 حادثه آتش سوزي لزوم روزآمدي تجهيزات و امكانات ايمني و امدادي را در كلانشهر اراك دو چندان مي كند.

مسعود آقا زيارتي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون يكهزار و 909 حادثه آتش سوزي در كلانشهر اراك رخ داده كه بر اثر آن سه نفر جان خود را از دست داده و 33 نفر نيز مجروح شده اند.
مديرعامل سازمان آتش نشاني اراك اضافه كرد: در اين مدت يكهزار و 113 حادثه ديگر از جمله تصادفات رانندگي، ريزش چاه، نشست گاز، سقوط آسانسور، گير كردن اعضاي بدن، سقوط به رودخانه، ريزش ساختمان و ساير موراد اتفاق افتاده كه بر آن 27 نفر جان خود را از دست داده و يكهزار و 113 نفر نيز مجروح شده اند.وي ادامه داد: تنوع زيادي در رسته هاي كاري آتش نشانان وجود دارد كه هر كدام از آنها با خطرات مختلفي همراه است اما آتش نشانان براي حفظ جان و مال مردم به دل خطر مي زنند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك اضافه كرد: چرخه مديريت بحران و مديريت شهري تنها برعهده كارگزاران دولتي نيست بلكه مردم و مالكان واحدهاي مختلف نيز در اين راستا مسئوليت اجتماعي دارند.
وي ادامه داد: فاجعه ساختمان پلاسكو غم سنگيني را به دل مردم و به ويژه آتش نشانان وارد كرد و اين حادثه يك هشدار جدي است.
آقا زيارتي عنوان كرد: اين سازمان طرحي را از چهار ماه گذشته در راستاي پيشگيري و شناسايي نقاط خطرآفرين در مجتمع هاي تجاري، پاركينگ هاي طبقاتي و ساختمان هاي بلند اراك آغاز كرده و در اين رابطه اخطارهايي را به صورت شفاهي و كتبي اعلام كرده است.
وي گفت: اخطارهاي صادر شده بايد قبل از اينكه يك حادثه رخ دهد مورد توجه جدي قرار گيرد و مالكان و مسئولان بايد از حادثه ساختمان پلاسكو درس بگيرند تا شاهد اينگونه حوادث تلخ نباشيم.
مديرعامل سازمان آتش نشاني اراك اضافه كرد: اراك داراي نقاط حساس زيادي است كه بازار سرپوشيده، مجتمع هاي تجاري سعادت و اسلامي بخشي از آنها است.
آقا زيارتي اظهار كرد: اگر بازار سرپشيده اراك دچار يك حادثه احتمالي آتش سوزي شود امكان ورود ماشين آتش نشاني به اين مكان نيست و از هم اينك مي توان اوج بحران و حادثه را در اين بناي تاريخي مشاهده كرد.
به گزارش ايرنا، وي عنوان كرد: صنعت يكي ديگر از حوزه ها و بخش هاي پرخطر در كلانشهر اراك است كه مسائل ايمني در آنها كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
آقا زيارتي بيان كرد: بحث نهادينه كردن آموزش هاي امدادي و ايمني به صورت جدي در مهدهاي كودك و مدارس دنبال مي شود.
مديرعامل سازمان آتش نشاني اراك ادامه داد: به روز رساني تجهيزات آتش نشانان نيز امري ضروري است كه توجه به آن از اهميت ويژه اي برخوردار است.
آقازيارتي تصريح كرد: هم اينك در آتش نشاني اراك تنها يك نردبان 32 متري وجود دارد كه افزايش تعداد نردبان با ارتفاع بيشتر نياز جدي است.
11 ايستگاه آتش نشاني در كلانشهر اراك وجود دارد و 206 نفر نيروي ستادي و آتش نشان در اين حوزه فعاليت دارند.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفري***انتشار دهنده: حسين مهدي زاده اصفهاني

سرخط اخبار استان‌ها