مادامیكه نام امام راحل و انقلاب زنده است، نام هاشمی هم زنده است

قزوین - ایرنا- مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مادامیكه نام بلند امام خمینی (ره) و این انقلاب زنده است، نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز زنده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام قدرت الله علیخانی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی كه با حضور هزاران نفر از علاقه مندان به آن مرحوم و اقشار مختلف مردم و مسئولان استان قزوین در حسینیه یادگار امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: نام آیت الله هاشمی رفسنجانی با نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی گره خورده و هرگز این پیوند گسستنی نیست.
وی اظهاركرد: آیت الله هاشمی در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی سختی های فراوانی متحمل شد و پس از انقلاب اسلامی نیز در كنار امام راحل و مقام معظم رهبری همواره نقش بی بدیل و موثری داشت و خدمات ارزنده ای برای كشور و انقلاب ارایه كرد.
حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان كرد: مردم نیز خادمان خود و انقلاب را بخوبی شناخته و قدردان آنها هستند، چرا كه پس از رحلت جانگداز وی در آیین تشییح پیكر آیت الله هاشمی و برگزاری مجالس ترحیم و یادبود حضوری كم نظیر داشتند.
وی با اشاره به حضور پرشور و چند میلیونی مردم در آیین تشییع پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: پس از ارتحال امام (ره) شاهد چنین تشییع تاریخی باشكوهی نبودیم و تنها به شناخت مردم از شخصیت استثنایی آن مرحوم برمی گردد.
حجت الاسلام علیخانی اضافه كرد: باید از حجت الاسلام سید حسن خمینی نیز قدردانی كنیم كه اجازه داد تا پیكر آیت الله هاشمی رفسنجانی در كنار بنیانگزار كبیر انقلاب اسلامی و داخل ضریح مطهر امام خمینی (ره) به خاك سپرده شود.
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از آیت الله هاشمی به عنوان شخصیتی مظلوم یاد كرد و گفت: دل انسان به درد می آید كه ایشان از سوی عده ای به ناحق مورد حمله و هجمه قرار گرفته بود.
حجت الاسلام علیخانی افزود: عده ای بی انصاف می گفتند كه آقای هاشمی در كاخ زندگی می كند، در حالیكه ایشان خانه ای از خود نداشت و در منزل ساده ای زندگی می كردند كه به دستور امام راحل توسط بنیاد مستضعفان به ایشان واگذار شده بود و سند ان هم متعلق به ایشان نبود.
وی اضافه كرد: با تصمیم خانواده مرحوم آیت الله هاشمی، منزل ایشان به موزه تبدیل می شود تا همه بتوانند از نزدیك محل زندگی این شخصیت بزرگوار و مظلوم را ببینند.
حجت الاسلام علیخانی در پایان با بیان اینكه مقام معظم رهبری چند سال قبل فرمودند كه آیت الله هاشمی بخش زیادی از اموال خود را صرف انقلاب كردند، افزود: ارتحال این یار دیرین امام (ره) و رهبری، عزتمندانه و توام با افتخار بود و شاهد بودیم كه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و علما تعابیر بلندی در پیام های تسلیت داشتند و سران كشورهای مختلف نیز پیام های تسلیت جداگانه ای ارسال كردند.
گفتنی است مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با دعوت حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله علی محمد تاكندی نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام سید ناصر قوامی تشكیل شده بود.
3013/ 6128 * خبرنگار : رضا اولادی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

سرخط اخبار استان‌ها