۹ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴
کد خبر: 82366947
T T
۰ نفر
منشا انتشار بوی نامطبوع در جنوب استان تهران بررسی شد

شهرری ـ ایرنا ـ منشا انتشار بوی نامطبوع در جنوب استان تهران حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا عوارضی تهران ـ قم با حضور مسئولانی از معاونت اجرایی ریاست جمهوری، شهرداری تهران و شهرستان ری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بررسی میدانی منشا انتشار بوی نامطبوع روز پنجشنبه با حضور محسن بهرامی مشاور معاون اجرایی رئیس جمهوری، حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 تهران و هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری انجام شد.
مسئولان حاضر به بررسی فرآیند بازیافت و تبدیل زباله در مجتمع آرادكوه كهریزك، تصفیه خانه های اسلامشهر و فرودگاه امام خمینی(ره) و همچنین برخی واحدهای صنعتی از جمله دامداری ها و مرغداری های اطراف اتوبان حد فاصل فرودگاه امام خمینی(ره) تا عوارضی تهران ـ قم و میزان انتشار بوی نامطبوع و مشمئزكننده از سوی این مراكز پرداختند.
مشاور معاون اجرایی رئیس جمهوری در نشستی كه به همین منظور برگزار شد گفت: رفع آلایندگی از جمله مراكز تولید كننده بوی نامطبوع مدنظر بوده و باید تلاش شود تا با شناسایی این مراكز بوی های نامطبوعی كه در سطح منطقه منتشر می شود كنترل شود.
محسن بهرامی گفت: بوی نامطبوع منتشر شده در مسیر حركت مهمانان خارجی كه از فرودگاه امام خمینی(ره) به سمت تهران بزرگ حركت می كنند باعث ایجاد ذهنیت منفی در آنان نسبت به كشور در بدو ورود شده و در شان جمهوری اسلامی نیست.
وی با بیان اینكه بوی نامطبوع معمولا در همه ساعات شبانه روز در فصول مختلف سال كم و بیش وجود دارد افزود: باید با جدیت منشا این بوها شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام شود.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست گفت: رئیس جمهوری تاكید ویژه ای برای رفع بوی نامطبوع منطقه كهریزك و حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) دارند و بدین منظور جلساتی برگزار شد و مقرر شده است كه این مشكل در مدت مشخصی رفع شود.
هدایت الله جمالی پور با بیان اینكه شهرداری تهران برای كمتر شدن بوی ناشی از ذخیره شدن و فراوری زباله های تهران بزرگ و اطراف تلاش زیادی كرده است افزود: به رغم تلاش شهرداری هنوز بوی نامطبوع ساكنان منطقه كهریزك را آزار می دهد.
وی گفت: این بو در مسیر حركت فرودگاه امام خمینی(ره) باعث ایجاد مشكلاتی شده است ضمن اینكه بر بهداشت و روان مردم منطقه نیز تاثیر نامطلوبی گذاشته است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینكه مجموعه دفع و فراوری زباله آراد كوه در سالهای اخیر دچار تحولات مطلوب چشمگیری شده است افزود: روزانه 7 هزار و 500 تن زباله در خطوط پردازش این مركز قرار می گیرد.
حسین جعفری گفت: با اقدامی جهادی و استفاده از تكنولوژی روز دنیا دریاچه شیرآبه كه وسعتی 18 هكتاری و سابقه ای 40 ساله داشت خشك شد و مقرر است در آن درخت كاشته شود.
وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب در این مركز با همكاری علمی دانشگاه تهران ایجاد شده است ضمن اینكه سایت هوادهی با وسعت 40 هكتار حجم شیرآبه های ناشی از زباله ها به صفر نزدیك می شود.
جعفری با بیان اینكه این مركز تلاش می كند تا به محیط زیست لطمه نزده و آبهای زیرزمینی آسیب نبینند افزود: مركز زباله سوزی آراد كوه با تكنولوژی روز دنیا فعال بوده و روزانه در آن 200 تن زباله سوخته و از آن ساعتی 3 مگاوات برق تولید می شود.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه