مشوق‌هایی برای اضافه تدریس معلمان در نظر گرفته‌ایم/تعیین تکلیف داوطلبان آموزگاری تا تیر

تهران -ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داوطلبان آزمون استخدام آموزگاری تا تیر امسال تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: به منظور تامین نیروی انسانی مشوق‌هایی برای اضافه تدریس همکاران و ادامه فعالیت نیروهای بازنشسته در نظر گرفته‌ایم.

حمید طریفی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره کمبود و جبران معلم در مقطع ابتدایی اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته هم به این شکل بوده که کمبودهای نیروهای انسانی پس از ساماندهی نیروهای رسمی مشخص می‌شود و ما اکنون باید عوامل مختلف از جمله جمعیت دانش‌آموزان، مهاجرت در استان‌ها ، دانش‌آموزان اتباع و یک نرم و تراکم کلاسی را پس از ساماندهی نیروهای رسمی در نظر بگیریم و به این صورت تعداد کمبود نیروی انسانی مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشتر هم معمولا همه ساعات آموزشی مدارس توسط معلمان رسمی تمام وقت تکمیل نمی‌شد، افزود: برخی از همکاران به صورت حق‌التدریس و نوبت دوم تمایل به همکاری دارند. از سوی دیگر برخی از بازنشستگان هم به ادامه فعالیت تمایل دارند و به عنوان نیروی موثر می‌توانند کار خود را ادامه دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید برآورد دقیقی داشته باشیم که چه تعداد افراد بازنشسته می‌شوند و تمایل به ادامه همکاری دارند، اکنون ضریب اشتغال معلمان به طور میانگین ۱.۲ است که اگر این ضریب اشتغال همکاران را یک نسبت دو درصد یا ۰.۲ درصد افزایش دهیم، بخش عمده نیروی انسانی برطرف می‌شود و نیازی به استخدام جدید هم نداریم.

مشوق‌هایی برای اضافه تدریس معلمان در نظر گرفته‌ایم/تعیین تکلیف داوطلبان آموزگاری تا تیر

شیب نزولی جمعیت دانش‌آموزی از دو سه سال آینده

با توجه به پیک جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی تقریبا از دو سه سال آینده جمعیت دانش‌آموزی شیب نزولی پیدا می‌کند و این جمعیت به دوره متوسطه منتقل می‌شود

طریفی حسینی یادآورشد: با توجه به پیک جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی تقریبا از دو سه سال آینده جمعیت دانش‌آموزی شیب نزولی پیدا می‌کند و این جمعیت به دوره متوسطه منتقل می‌شود که معاونت آموزش متوسطه از اکنون برای این موضوع تدبیر می‌کنند و آزمون‌های استخدامی دبیری و هنرآموزی به منظور پیش‌بینی جمعیت دوره متوسطه و تامین معلم برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی با توجه به جذب‌های ماده ۲۸ و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان برای سال‌های آینده نخواهیم داشت، اکنون در تلاش هستیم که نرم و تراکم کلاسی را به استاندارد شورای عالی آموزش و پرورش نزدیک کنیم.

امسال ۲۸ هزار جذب آموزگار خواهیم داشت

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: سال گذشته چالش اساسی پس از کرونا را داشتیم و بسیاری از همکاران به دلیل شرایط کرونایی و همچنین به منظور استفاده از مزایای رتبه‌بندی بازنشستگی را به تاخیر انداخته بودند که پس از مشخص شدن مزایای رتبه‌بندی بازنشسته شدند و برای تامین معلم دچار مشکل شدیم.

طریفی حسینی افزود: امسال در جلسات اتاق فکر نیروی انسانی پیش‌بینی‌هایی انجام دادیم که با جذب‌ها بخش زیادی از نیروی انسانی مشکل حل می‌شود و مشوق‌هایی برای اضافه تدریس همکاران و ادامه فعالیت نیروهای بازنشسته در نظر گرفته‌ایم.

وی یادآورشد: امسال حدود ۲۸ هزار و هشت نفر ردیف استخدامی داریم که امیدواریم با توجه به افرادی که برای مصاحبه معرفی شدند، بتوانیم تا تیر و پیش از اعلام نتایج آزمون دبیری هنرآموزی و کیفیت بخشی تعیین تکلیف شوند.

به گزارش ایرنا، آزمون استخدامی آموزگاری روز ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ با حضور ۶۳۰ هزار داوطلب برگزار شد. طبق گفته رئیس سازمان سنجش آزمون استخدامی آموزگاری با حضور ۶۳۰ هزار داوطلب و مشارکت بیش از ۸۲ درصدی بانوان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha