۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۶
کد خبر: 82342494
T T
۰ نفر
دفتر كارآفرینی دانشگاه علمی كاربردی فرهنگ و هنر اراك آغاز به كار كرد

اراك - ایرنا - دفتر كارآفرینی دانشگاه علمی كاربردی فرهنگ و هنر اراك روز یكشنبه در آئینی آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علمی و كاربردی استان مركزی در این آیین گفت: شعار دانشگاه علمی كاربردی، كارآفرینی و تولید است كه مراكز سراسر استان به طور جدی در تحقق اینن مهم فعالیت می كنند.
دكتر عبدالعلی ذوالانواری بیان كرد: تقویت بسترهای آموزش و كسب مهارت در این مراكز امری ضروری است .
وی راه اندازی كانون دانش آموختگان مركز علمی كاربردی در راستای شناسایی، جذب و استفاده از ظرفیت های دانش آموختگان مهم توصیف كرد.
ذوالانواری در بخش دیگری از سخنان خود بازدید روسای مراكز استان از مراكز رشد دیگر شهرستان ها را گامی ارزنده دانست و خواستار مشاركت بیشتر فعالان حوزه آموزش در فرآیند یادگیری شد.
به گزارش ایرنا، رئیس مركز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری مركزی نیز در این آیین افزود: با توجه به نتایج مقالات و تحقیقات موجود، خام فروشی و ضعف صنایع تبدیلی از جمله مشكلات مهم حوزه تولید به شمار می رود.
سعید موسایی افزود: توجه به جنبه های كاربردی علم و فناوری از سوی مسئولان مورد تاكید قرار گیرد.
وی ادامه داد: تجاری سازی یافته های علمی شعار كلیدی هفته پژوهش است كه با تكیه بر این امر، استفاده از ظرفیت های آموزش و پژوهش می توان اقدامات تاثیرگذاری در حوزه كارآفرینی به منصه ظهور رساند.
رییس بنیاد نخبگان استان مركزی نیز در این آیین گفت: علاوه بر كسب مهارت برخورداری از اطلاعات و دانش كافی نیز در فراهم كردن موقعیت های شغلی تاثیر غیرقابل انكاری دارد.
به گزارش ایرنا، حامد دیلمی افزود: توجه به دارایی های فكری و تجاری كردن ایده ها عامل مهمی برای تحقق اهداف توسعه كمی و كیفی اقتصادی است.
مدیر صندوق كارآفرینی امید استان مركزی نیز در این آیین گفت: كارآفرین ها از مزیت ها و فرصت های موجود در راستای ایجاد یك فرصت شغلی مناسب بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، احسان مهدوی افزود: كارآفرینان استان بر یك اساس و ساختار مشخص حركت می كنند كه حمایت از مشاغل و تولیدات با آنان ، یكی از وظایف اصلی این صندوق است.
۷۱۱۴/3075 / خبرنگار: شیما كریمی** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

سرخط اخبار استان‌ها