۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲
کد خبر: 82332149
T T
۰ نفر
خسارت 46 ميليارد ريالي سرما به كشاورزان اسدآبادي

اسدآباد - ايرنا - سرپرست جهاد كشاورزي اسدآباد گفت: سرماي چند روز گذشته در اين شهرستان به مزارع گندم، جو و كلزا، 46 ميليارد ريال خسارت زد.

به گزارش ايرنا سقراط بيرنگ روز يكشنبه در كارگروه امور اقتصادي و توليدي شهرستان اسدآباد افزود: چهار هزار و 812 هكتار از كشت هاي پاييزه دچار سرمازدگي شده است.
وي تصريح كرد: 32 هكتار از كشت كلزا، سه هزار و 215 هكتار گندم و يك هزار و 565 هكتار جو از 20 تا 50 درصد متحمل خسارت شده است و خسارتها سطحي بوده و به ريشه محصولات آسيبي نرسيده است.
سرپرست جهاد كشاورزي اسدآباد همچنين به توليد 110 هزار تن چغندر در سال جاري اشاره كرد و افزود: در حدود يك هزار تن از اين محصول باقيمانده و مابقي به كارخانه هاي قند همدان، اصفهان و قزوين براي فرآوري حمل شده است.
بيرنگ، حراست از محصولات كشاورزي را يكي از بخش‌هاي مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي برشمرد و گفت: تلاش‌هاي فراواني براي ترغيب كشاورزان و انعقاد قرارداد بيمه انجام شده است.
وي اظهار كرد: اگر صندوق بيمه كشاورزي به موقع غرامت كشاورزان را پرداخت و به تعهدات خود عمل كند، كشاورزان و توليدكنندگان تمايل بيشتري به بيمه محصولات خود خواهند داشت.
سال گذشته در اثر سرمازدگي50 ميليارد ريال به كشاورزي اسدآباد خسارت وارد شد و تاكنون هيچ غرامتي به خسارت ديده گان پرداخت نشده است.
شهرستان اسدآباد با 110 هزار جمعيت در 45 كيلومتري همدان واقع شده است.
دماي هواي برخي از نقاط استان همدان در هفته گذشته به 19 درجه سانتيگراد زير صفر رسيد.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعي** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا

سرخط اخبار استان‌ها