خوشه آبنبات و فرش خراسان شمالی در نمایشگاه های عراق و روسیه به نمایش در می آید

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی گفت: تلاش می شود تا خوشه آبنبات در نمایشگاه دائمی عراق و خوشه آبنبات و فرش این استان در نمایشگاه دائمی روسیه به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شركت، سیاوش وحدت اظهار كرد: مطالعات امكان سنجی توسعه خوشه صنعتی پلاستیك هم در راستای اجرایی كردن اقتصاد مقاومتی توسط سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران تایید شد.
وی گفت: در سطح ملی 16 مطالعه امكان سنجی خوشه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی در سال 95 انجام شده كه خوشه صنعتی پلاستیك یكی از این خوشه‌هاست كه عملیات توسعه آن از سال آینده آغاز می شود.
وی به خوشه صنعتی فرش دستباف و آبنبات در استان خراسان شمالی نیز اشاره كرد و توضیح داد: خوشه صنعتی فرش جزء اولین خوشه‌های فرش در كشور بوده كه هم اكنون به پایان رسیده است و دراختیار شبكه فراگیر قرار گرفته است.
وی با بیان اینكه 14 خوشه صنعتی فرش در كشور در حال اجراست، تصریح كرد: موضوعات این خوشه به صورت فراگیر در كشور دنبال می‌شود و سازمان صنایع كوچك برای معرفی این صنعت اقدامات خوبی را اجرا كرده است و برنامه های خوبی نیز در دستور كار دارد.
مدیرعامل شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی با اشاره به برپایی دو نمایشگاه دائمی در كشورهای عراق و روسیه خاطرنشان كرد: وی در خصوص خوشه صنعتی آبنبات نیز گفت: برای این خوشه نیز اقدامات خوبی انجام شده بطوریكه با حمایت شركت شهركهای صنعتی استان و همكاری دانشگاه آزاد ماندگاری این محصول در قندان افزایش یافت.
سیاوش وحدت به برنامه های سال آینده در خصوص خوشه های صنعتی خراسان شمالی اشاره كرد و افزود : علاوه بر توسعه خوشه صنعتی پلاستیك، مطالعات امكان سنجی خوشه صنعتی خشكبار فاروج نیز در دستور كار این شركت برای سال 96 قراردارد.
استان خراسان شمالی دارای 14 شهرك و نواحی صنعتی است كه بیش از 150 واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی در این شركها و نواحی صنعتی فعالیت دارند وسه هزارو 601 نفر نیز در این واحدهای اشتغال دارند.
براساس آمار شركت شهركهای صنعتی استان خراسان شمالی 45 درصد از اشتغال استان راشامل می شود و در حوزه صنایع كوچك نیز هم اكنون دارای 14 ناحیه و شهرك صنعتی مصوب قابل واگذاری است.
6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

سرخط اخبار استان‌ها