آيت الله موسوي اردبيلي عمر خود را در خدمت به اسلام، اهل بيت(ع) و انقلاب سپري نمود

قم - ايرنا - آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد در پيامي ضمن تسليت ارتحال آيت الله موسوي اردبيلي گفت: آن فقيد سعيد عالمي بزرگوار و فقيهي نامدار بود كه عمر خود را در خدمت به اسلام و مكتب اهل بيت(ع) و هم چنين خدمت به انقلاب اسلامي در سطوح عالي سپري نمود و آثار گرانبهايي از خود به يادگار گذاشت.

در اين پيام كه نسخه اي از آن روز پنجشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: فقدان اسفناك حضرت آيت الله اردبيلي (رحمه الله عليه) موجي از غم و اندوه در حوزه هاي علميه و جامعه روحانيت شيعه و قلوب علاقه مندان ايشان ايجاد كرد.
آيت الله مكارم شيرازي در اين پيام افزوده است: تقارن رحلت ايشان با ايام سوگواري آخر صفر، نشانه ديگري از شمول رحمت واسعه الهي نسبت به آن فقيد سعيد است.
اين مرجع تقليد در اين پيام فقدان آيت الله موسوي اردبيلي را به همه حوزه هاي علميه و علما و ساير شيعيان به خصوص بيت شريف ايشان تسليت عرض كرده و علو درجات آن فقيد سعيد و صبر و اجر جزيل براي بيت ايشان از خداوند متعال مسالت كرده است.
آيت الله موسوي اردبيلي از روز دوشنبه هفته جاري به دليل عارضه قلبي و گوارشي در بيمارستان لاله تهران بستري شده بود و روز چهارشنبه سوم آذرماه پس از سكته مجدد قلبي و وخامت حال، دعوت حق را لبيك گفت.
آيت الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد، متولد سال 1304 در اردبيل است كه پس از شهادت آيت الله بهشتي از سال 1360 تا 1368 به رياست ديوان عالي كشور به عنوان عالي ترين مقام قضايي كشور رسيد.
1175 / انتشاردهنده: رضا عليمحمدي

سرخط اخبار استان‌ها