آيت الله موسوي اردبيلي حمايتي خالصانه از ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب داشت

قم- ايرنا- مركز مديريت حوزه هاي علميه با صدور پيامي ضمن تسليت ارتحال آيت الله موسوي اردبيلي، اعلام كرد: اين مرجع تقليد در دوران نهضت با شجاعتي مثال زدني همواره با حضور در صحنه ها و مناصب مختلف از اسلام، انقلاب، حوزه هاي علميه، ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب حمايتي خالصانه داشت.

به گزارش عصر چهارشنبه ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، در اين پيام آمده است: خبر ارتحال عالم جليل القدر آيت الله حاج سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي(ره) موجب تاثر و تاسف شد.
در اين پيام افزوده شده است: اين فقيه مجاهد و عالم وارسته، عمر پربركت خويش را در راه تعليم و تربيت شاگردان، نشر علوم و معارف اسلامي و اهل بيت(ع) سپري كرد و آثار ارزنده اي در ابعاد مختلف از خود به جاي گذاشت.
اين پيام ادامه يافته است: اين مرجع تقليد در دوران خفقان نظام ستم شاهي با روحيه انقلابي به مبارزه با استكبار و استبداد پرداخت و با شجاعتي ستودني همراه و يار امام(ره) و نهضت و انقلاب اسلامي بود.
در پايان اين پيام آمده است: مديريت حوزه هاي علميه ضمن تسليت اين عالم فقيد به محضر حضرت بقيه الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد، حوزه هاي علميه، شاگردان، بيت معظم و ساير بستگان، علو درجات براي آن عالم مجاهد و صبر و اجر جزيل براي بازماندگان خواستار است و همگان بويژه حوزه هاي علميه را به قدرداني و تجليل از اين مرجع تقليد فرا مي خواند.
آيت الله موسوي اردبيلي از روز دوشنبه هفته جاري به دليل عارضه قلبي و گوارشي در بيمارستان لاله تهران بستري شده بود و امروز پس از سكته مجدد قلبي و وخامت حال، جان به جان آفرين تسليم كرد.
آيت الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد، متولد سال 1304 در اردبيل است كه پس از شهادت آيت الله بهشتي از سال 1360 تا 1368 به رياست ديوان عالي كشور به عنوان عالي ترين مقام قضايي كشور رسيد.
/2085/ 6133/تنظيم كننده: سميه حيدري ** انتشاردهنده: جعفرمسلمي

سرخط اخبار استان‌ها