آيت الله موسوي اردبيلي ساليان طولاني در ترويج معارف نوراني اهل بيت(ع) خدمات شاياني ارائه كرد

قم- ايرنا- آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد با صدور پيامي تسليتي به مناسبت ارتحال آيت الله موسوي اردبيلي، گفت: آيت الله موسوي اردبيلي ساليان طولاني در ترويج معارف نوراني اهل بيت(ع) خدمات شاياني ارائه كرد.

به گزارش چهارشنبه شب ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، در اين پيام آمده است: ارتحال عالم رباني، فقيه عالي مقام حضرت آيت الله آقاي حاج سيد عبد الكريم موسوي اردبيلي رضوان الله تعالي عليه، موجب تاسف و تاثر شد.
آيت الله صافي گلپايگاني افزوده است: آن فقيه بزرگوار، ساليان طولاني در اعلاي كلمه الله، ترويج و نشر معارف نوراني اهل البيت(ع)، تربيت فضلا و تاليف كتاب هاي ارزنده فقهي، خدمات شاياني نمود و مراكز علمي و ديني از آن بهره مند مي باشند.
اين مرجع تقليد اضافه كرده است: اينجانب اين ضايعه مولمه را به حضرات علماي اعلام، حوزه هاي علميه، و بيت مكرم و آقازادگان محترم، و دوستداران و مقلدان ايشان تسليت گفته، از خداوند متعال، علو درجات براي آن فقيد سعيد، و صبر و اجر براي بازماندگان محترم مسالت دارم.
آيت الله موسوي اردبيلي از روز دوشنبه هفته جاري به دليل عارضه قلبي و گوارشي در بيمارستان لاله تهران بستري شده بود و امروز پس از سكته مجدد قلبي و وخامت حال، جان به جان آفرين تسليم كرد.
آيت الله سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع تقليد، متولد سال 1304 در اردبيل است كه پس از شهادت آيت الله بهشتي از سال 1360 تا 1368 به رياست ديوان عالي كشور به عنوان عالي ترين مقام قضايي كشور رسيد.
/2085/ 6133/ تنظيم كننده: سميه حيدري ** انتشاردهنده: جعفر مسلمي

سرخط اخبار استان‌ها