۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82315431
T T
۰ نفر

پياده روي اربعين حسيني در دير بوشهر برگزارشد

۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82315431
پياده روي اربعين حسيني در دير بوشهر برگزارشد

بوشهر- ايرنا- پياده روي اربعين حسيني با حضور جمع زيادي از مردم مومن و عاشق اهل بيت در دير استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين پياده روي كه روزيكشنبه از محل امامزاده سيد مرتضي به طرف امامزاده شاه ابوالقاسم و جنت الشهدا به مسافت 10كيلومتر برگزار شد، بيش از 10 هزار نفر از مشتاقان سالار شهيدان امام حسين(ع) شركت داشتند.
شماري از سوگواران حسيني در شهرستان دير با راه اندازي ايستگاههاي صلواتي و تهيه و توزيع غذاهاي نذري در مسير پياده روي عزاداران در زنده نگه داشتن قيام كربلا خدمت و بندگي خود را در عمل نشان دادند.
دراين آيين معنوي كه به همت هيات رهروان شهدا شهر دير برگزار شد، حضور كودكان خردسال، جوانان و نوجوانان سياه پوش در دسته هاي عزادار و سوگواري به پياده روي جلوه خاصي داده بود.
زنجيرزني، عزاداري و سخنراني، قرائت زيارت عاشورا و پذيرايي از ديگر برنامه هاي اين پياده روي معنوي بود.
دراين آيين معنوي و مذهبي، امام جمعه، فرماندار و شماري ديگر از مسئولان همدوش مردم مومن و عزادار حسيني حضور داشتند.
امام جمعه بندردير در اين آيين ضمن تسليت اربعين حسيني گفت: اگر فرهنگ عاشور در جامعه نهادينه شود، ارزش هاي اسلامي شامل روحيه انقلابي و عزت طلبي باقي مي ماند.
حجت الاسلام سيد علي حسيني افزود: پياده روي ميليوني زائران حسيني نشان از عشق و دلدادگي و لبيك به سالارشهيدان اباعبدالله الحسين(ع) است.
وي درارتباط با نقش اهل بيت(ع) پس از حادثه عاشورا گفت: نقش اهل بيت(ع) در قيام و پيروزي امام حسين(ع) تعيين كننده بود و اگر اين نقش آفريني نبود امروز تبليغات گسترده دشمن به ثمر مي نشست.
7207/6043** خبرنگار: عباس بحراني** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

سرخط اخبار استان‌ها