۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۲۰
کد خبر: 82305141
T T
۰ نفر
توصيه هاي 12 گانه به زائران در اطلاعيه ستاد مركزي اربعين حسيني(ع)

اهواز - ايرنا - در آستانه فرا رسيدن اربعين، ستاد مركزي اربعين حسيني(ع) در اطلاعيه اي توصيه هاي 12 گانه را به زائران حسيني ارائه كرد.

به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه خطاب به زائران اربعين آمده است: 1 كليه زائران تنها با داشتن گذرنامه و رواديد كشور عراق از طريق مرزهاي قانوني امكان خروج و بازگشت به وطن را خواهند داشت. بر اين اساس مراكز صدور رواديد در 16 نقطه (سفارت؛ كنسولگري‌هاي اهواز، مشهد، كرمانشاه و 12دفتر موقت در ورامين، رشت، تبريز، قم، اصفهان، كرج، شيراز، ساري، كرمان، سوسنگرد، آبادان، ايلام) براي رفاه حال زائرين تعيين و در حال ارائه خدمات هستند.
2- بازه زماني اربعين از روز اول تا پايان ماه صفر است و زائرين گرامي مي‌توانند با مديريت زمان نسبت به حضور در اين آيين اقدام كنند. مدت اعتبار رواديد و اقامت در خاك عراق 20 روز است و زائرين بايد پيش از اتمام آن خاك عراق را ترك كنند. درغير اين صورت مشمول جريمه و يا مراحل قانوني خواهند شد.
3- هزينه رواديد40 دلار از سوي دولت عراق تعيين شده است و به هيچ‌عنوان برنامه‌اي به‌منظور لغو رواديد در ايام اربعين امسال در دست اقدام نيست.
4- هزينه‌ي صدور رواديد و بيمه در سراسر كشور يكسان است و پرداخت آن توسط زائران ضروري است.
5 - برابر توافقات به عمل آمده تعهدات بيمه‌گر براي زائرين عزيز به اين شرح است: فوت و نقص عضو اعم از حوادث،حادثه تروريستي و بيوتروريستي تا سقف يك ميليارد و 930 ميليون ريال براي هر نفر، فوت به هر دليل 150 ميليون ريال، تعهدات درمان - بستري تا سقف 150 ميليون ريال براي هر نفر
تعهدات درمان - سرپايي تا سقف 10 ميليون ريال هر نفر هزينه بيمه 188 هزار ريال بوده كه به‌منظور تامين خدمات سرپايي سازمان هلال احمر 60 هزار ريال به آن اضافه شده كه در مجموع هر زائر بابت بيمه و هزينه خدمات سرپايي بهداشتي در جمع 248 هزار ريال پرداخت خواهد كرد.
زمان پوشش بيمه‌اي زائرين اربعين حسيني (ع) به مدت 42 روز از 1395/08/01 تا 1395/09/12 است و اعتبار آن به محض خروج فرد بيمه شده از خاك ايران شروع و به محض خروج از خاك عراق و ورود به كشور تا عمق 15 كيلومتري است.
6- رواديد تنها تا 28 آبان (دو روز پيش از مراسم اربعين) توسط مراكز صدور رواديد صادر مي‌گردد. ضروري است هموطناني كه قصد شركت در اين آيين را دارند براي اخذ ويزا هرچه زودتر اقدام و اين مهم را به روزهاي پاياني موكول نكنند.
7- زائرين گرامي در طول سفر حتما به پيام‌هاي ستاد مركزي اربعين كه از طريق راديو اربعين، پيامك ها و.. ارسال مي شود توجه كرده تا با مشكلات كمتري روبه رو شوند.
8 - زائرين در مسير حركت به سمت مرزها به توصيه‌هاي پليس توجه جدي داشته باشند.
9 - ستاد مركزي اربعين به زائرين توصيه مي‌كند براي سهولت خروج و صرف‌جويي در زمان و برون رفت از مشكلات عبور از مرز مهران، از مرزهاي خوزستان تردد كنند.
10 - آمارهاي دقيق، رسمي و قطعي در رابطه با وضعيت ورود و خروج و تردد از طريق ستاد مركزي اربعين حسيني اعلام و لازم است رسانه‌ها به اين مهم توجه داشته باشند. هرگونه مصاحبه نيز از طريق ستاد مركزي اربعين حسيني و روساي كميته هاي تخصصي آن صورت پذيرد.
11 - رعايت قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران و كشور عراق برابر فتاواي مراجع معظم از اهميت بسزايي برخوردار بوده و انتظار ما از همه زائرين عزيز اين است كه چون هميشه به اين مهم توجه داشته تا بدون مشكل خاصي به برگزاري اين آيين اقدام كنند.
12 - از همه زائران درخواست مي شود نسبت به رعايت سلامت خود و بهداشت و پاكيزگي مسير راهپيمايي اهتمام جدي داشته و در اين امر خداپسندانه ياريگر خادمان خود باشند.
6037
خبرنگار و انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها