۲۰ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۸
کد خبر: 82302360
T T
۰ نفر
چهاردهمين همايش اساتيد تفسير حوزه هاي علميه در قم برگزار شد

قم ـ ايرنا ـ چهاردهمين همايش اساتيد تفسير حوزه هاي علميه و سي و ششمين سالگرد ارتحال علامه طباطبايي(ره)، چهارشنبه شب با حضور آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد و جمعي از علما، فضلا و اساتيد حوزه علميه در دارالقرآن علامه طباطبايي(ره) قم برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مدير دارالقرآن علامه طباطبايي(ره) در اين همايش اظهار داشت: متاسفانه امروزه برخي شبهات در رابطه با قرآن از سوي دشمنان و افراد مغرض به ويژه در محافل دانشگاهي مطرح مي شود كه بايد به آنها پاسخ دقيق و روشني داده شود.
مرتضي نجفي قدسي با بيان اين كه اين موسسه دارالقرآن علامه طباطبايي اقدام هاي خوبي براي پاسخگويي به شبهات قرآني در يكسال گذشته انجام داده است تصريح كرد: به طور حتم آنچه كه مي تواند جامعه ما را از آفت ها و آسيب هاي هجمه فرهنگي دشمنان مصون بدارد، قرآن و عترت است.
يكي از پژوهشگران و اساتيد حوزه علميه قم نيز در اين همايش با اشاره به اهميت و جايگاه تفسير قرآن، خاطرنشان كرد: ما به قرآن كريم با دو نگاه تمدني و هدايت گرانه مي نگريم و همواره اين كتاب الهي را بايد به عنوان كامل ترين كتاب زندگي نصب العين قرار دهيم.
حجت الاسلام محمدعلي مهدوي راد افزود: بسياري از بزرگان تفسير در سده هاي گذشته، اصول و قواعد تفسير را در آثار ارزشمند خود لحاظ كرده و به كار بسته اند، اما آن را به روشني بيان نكرده اند و امروز بايد اين اصول و قواعد را به صورت مدون ارايه دهيم.
حجت الاسلام سيد رضا مؤدب عضو انجمن قرآن پژوهي حوزه علميه قم نيز در اين همايش بر ضرورت پاسخگويي علمي و دقيق به شبهات تاكيد كرد و گفت: با تدوين اصول و قواعد تفسيري و برگزاري نشست هاي علمي مي توان پاسخگويي مناسب تري به شبهات وارد شده به قرآن كريم داشته باشيم.
دبير مجمع عالي تفسير حوزه علميه قم نيز در اين همايش گفت: با فراخوان فعاليت هاي تفسيري در حوزه هاي علميه، پژوهش هاي برتر و طلبه ها و فضلاي مستعد در اين حوزه شناسايي و جذب مي شوند.
حجت الاسلام احمد احمدي قمي افزود: براي توسعه و ارتقاي كمي و كيفي درس هاي تفسيري در حوزه هاي علميه فعاليت هاي زيادي صورت گرفته و بيش از 400 درس تفسير در حوزه برگزار مي شود.
وي با بيان اين كه اصول و قواعد تفسير بايد به شكل مدون تهيه و براي فعالان اين حوزه ارايه شود، خاطرنشان كرد: براي تاثيرگذاري و توجه محافل علمي به فعاليت هاي پژوهشي در حوزه علوم تفسيري، بايد روش شناسي درستي انجام شود كه براي اين منظور كارگاه هاي آموزشي برگزار خواهد شد.
دبير مجمع عالي تفسير حوزه علميه قم با بيان اين كه بايد درياي بي كران قرآن كريم را به بهترين وجه در اختيار تشنگان معارف ناب قرآني در سطح بين المللي قرار دهيم، گفت: بايد شبهاتي كه در حوزه قرآن در جامعه ايجاد مي شود را به شكل دقيق و علمي پاسخ دهيم.
علامه سيد محمدحسين طباطبايي در سال 1281 هجري شمسي متولد شد و در 24 آبان 1360 به ديدار حق شتافت؛ وي مفسر، فليسوف، متكلم، فقيه، عارف، اسلام شناس و از تاثيرگذاران عالمان شيعه در فضاي فكري و مذهبي ايران در سده 14 هجري شمسي بود؛ وي نويسنده تفسير الميزان و كتاب ‌هاي فلسفي بدايه الحكمه و نهايه الحكمه، و اصول فلسفه و روش رئاليسم است.
8146 / 1175 خبرنگار: سيد محمدرضا بهشتي پور ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي

سرخط اخبار استان‌ها