۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۱۱
کد خبر: 82294753
T T
۰ نفر
70 درصد سهميه سوخت مايع خانوارهاي بانه توزيع شده است

سنندج- ايرنا- رئيس شركت فرآورده هاي نفتي شهرستان بانه گفت: بيش از 70 درصد سهميه نفت خانوارهاي اين شهرستان كه از سوخت مايع استفاده مي كنند، توزيع شده است.

عبدالواحد بلالي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: امسال براي خانوارها در سال جاري تعيين شده براساس تعداد افراد خانواده، براي خانوارهاي سه نفر هزار و 960 ليتر و براي خانوارهاي 2 نفره هزارو 500 ليتر سهميه نفت سفيد اعلام شده كه بيش از 70 درصد سهميه خانوارها تاكنون توزيع شده است.
وي اضافه كرد: سهميه نفت سالانه شهرستان بر اساس تعداد خانوارهاي كه از انشعاب گاز برخوردار نيستند، تعيين مي شود.
وي گفت: كالابرگ سوخت مايع خانوارهاي بنابر تعداد اعضاي خانوار تعيين شده ميانگين توزيع سوخت سالانه براي هر خانوار حدود 2هزار ليتر است كه مرحله به مرحله كالا برگ اعلام مي شود.
بلالي با بيان اينكه هر ساله در شش ماه نخست امسال تمام سهميه را اعلام مي كنيم، افزود: در شروع فصل سرما با توجه با اينكه راه بسياري از روستاها سخت گذر و ناهموار است قبل از شروع فصل سرما بيش از 90 درصد سهميه راتوزيع مي كنيم.
وي اظهار كرد: در بخش نميشر 10 روستا با بيش از 700 خانوار در سال جاري گاز رساني شده و در صورت اتصال به شبكه گاز، بخش زيادي از مصرف سوخت در اين شهرستان را كاهش مي دهد.
وي گفت: بيشتر مشكلات در بخش آرمرده(آلوت) است كه تعدادي از روستاهاي مرزي گاز رساني انجام نشده و بسياري از روستاهاي اين بخش سخت گذر هستند كه سوخت رساني به اين روستاها در فصل زمستان مشكل است.
وي اضافه كرد: در بخش مركزي اين شهرستان نيز تعداد زيادي از روستاها گازرساني انجام شده اما تعدادي از منازل در روستا به صورت پراكنده گازرساني نشده كه از سهميه سوخت مايع (نفت) برخودار هستند.
وي اظهار كرد: در حاشيه شهر بانه بازرسان شركت نفت از منازل بازديد كرده و درب منازل را نشانه گذاري كرده و كالابرگ سالانه به صورت موقت به آنها تحويل داده مي شود.
اين مسئول گفت: براي شرايط اضطراري و احتمال قطعي گاز در فصل زمستان تمهيدات لازم انديشيده شده و در شرايط اضطراري آمادگي كامل براي سوخت رساني به شهروندان را داريم.
بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469 /3020
**خبرنگار: زينب طلائي/**انتشار دهنده:عبدالله رحماني

سرخط اخبار استان‌ها