۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82291572
T T
۰ نفر

90 درصد مردم ايران فعاليت ورزشي منظم ندارند

۱۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲
کد خبر: 82291572
90 درصد مردم ايران فعاليت ورزشي منظم ندارند

يزد - ايرنا - نايب رييس فدارسيون پزشكي ورزشي كشور با بيان اينكه 90 درصد مردم كشور به طور منظم فعاليت بدني ندارند، گفت: براي حفظ سلامتي بايد سه بار در هفته در برنامه هاي منظم ورزشي شركت كرد.

به گزارش ايرنا، لاله حاكمي روز چهارشنبه در آغاز به كار همايش آموزشي نسخه نويسي ورزشي و نقش ورزش در كنترل و درمان ديابت در يزد افزود: آمار مبتلايان به ديابت در كشور رو به افزايش است و انجام فعاليت هاي بدني منظم و مستمر از بروز ديابت جلوگيري يا حداقل ابتلاء به اين بيماري را به تاخير مي اندازد.
وي تصريح كرد: براي پيشگيري از ديابت و عوارض آن بايد فعاليت بدني و تحرك ورزشي منظم بين 150 تا 250 دقيقه در در برنامه شهروندان قرار گيرد.
حاكمي ادامه داد: فعاليت هاي فيزيكي بايد از كودكي در جامعه نهادينه شود زيرا موجب پيشگيري از بسياري بيماري ها مي شود.
وي افزود: افراد مبتلا به ديابت يا هر بيماري ديگر بايد قبل از آغاز برنامه ورزشي در زمينه نوع ورزش و زمان آن با پزشك خود مشورت كنند.
مدير مركز تحقيقاتي، درماني ديابت يزد هم در اين همايش، الگوي زندگي ماشيني يا سبك زندگي امروزي، بي تحركي، چاقي، تغذيه نامناسب، ژنتيك و غذاهاي پركالري و كم فيبر را از دلايل اصلي ابتلا به دبايت بيان كرد.
سيدمحمدرضا آقايي نقش ورزش را در پيشگيري از بسياري از بيماري ها به ويژه ديابت مهم دانست، گفت: همه بايد به اين باور برسيم كه براي كنترل بيماري ها مي توان از انواع فعاليت هاي ورزشي بهره گرفت.
مژگان حبيبي نيا نايب رييس هيات پزشكي ورزشي يزد هم گفت: امروزه با پيشرفت علم و صنعتي شدن شهرها، تحرك افراد در تمام گروه هاي سني مختلف كاهش يافته بنابراين براي جبران اين كمبودها بايد ورزش كنيم.
در اين همايش دو روزه بيش از يكصدنفر از پزشكان عمومي و كاركنان مراكز بهداشت و درماني استان يزد حضور دارند كه در زمينه ورزش و نقش آن در پيشگيري و درمان بيماري ديابت بحث و تبادل نظر مي كنند.
22 درصد جمعيت بالاي 40 سال استان يزد ديابت دارند كه اين آمار ضرورت برنامه ريزي براي كنترل عوامل بروز اين بيماري و فعاليت هاي جسماني براي كاهش عوارض و تاخير در ابتلاء به اين بيماري را دو چندان كرده است.
استان يزد يك ميليون و 70 هزار نفر جمعيت دارد.
2088/ 6014/ خبرنگار: كبري دانشي دهج ** انتشار: كاظم شاملو*

سرخط اخبار استان‌ها