۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82280417
T T
۰ نفر
معاون حوزه خراسان: اقبال جوانان به حوزه هاي علميه زياد است

مشهد- ايرنا- معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان گفت: اقبال جوانان براي ورود به حوزه هاي علميه زياد است بطوري كه امسال تنها در مدت دو هفته ثبت نام سه هزار نفر براي ورود به حوزه ثبت نام كردند.

حجت الاسلام و المسلمين محمد فردوسي پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با برنامه هاي تحول آغاز شده در حوزه علميه خراسان به منظور اجرايي كردن رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درسهايي كه كاربردي نبود حذف شد و همين كار تاثير زيادي در كاهش زمان تحصيلي طلاب دارد.
وي ادامه داد: در سالهاي تحصيلي گذشته حدود 20 سال طول مي كشيد طلبه ها به سطح اجتهاد برسند اما هم اكنون با اجراي طرحهاي تحولي در مدت هشت سال مي توانند به سطح اجتهاد برسند.
معاون حوزه علميه خراسان گفت: طرحهاي تحولي حوزه علميه خراسان و بعضي طرحهاي آن بگونه اي است كه در برخي از آنها خانواده طلاب نيز شركت مي كنند.
وي افزود: تابستان امسال طليعه تحول در چهار طرح ميثاق، بلاغ، بصيرت و رشد با موضوعات كارگاهي مرتبط با ولايت فقيه، انديشه هاي رهبر معظم انقلاب و امام خميني(ره)، بررسي شبهات كلامي، جريان شناسي و پاسخ به شبهات درباره انقلاب اسلامي، آشنايي با سيره تمدنساز اهل بيت(ع) و تبيين سيره سياسي آنها برگزار شد.
حجت الاسلام فردوسي پور به جنگ نرم و تبليغات ضدمذهبي دشمنان در فضاي مجازي نيز اشاره و بيان كرد: حضور هدفمند در اين عرصه با بهره گيري از وسايل ارتباط جمعي جديد بهترين روش مقابله با دشمنان در رفع شبهه زدايي است و با توجه به گسترش علم و فناوري استفاده از فضاي مجازي ضروري مي باشد.
وي ادامه داد: پاسخگويي به نيازهاي جامعه و صيانت از اسلام در برابر انحرافات وظيفه حوزه علميه است و در اين ميان يكي از بهترين روشهاي تبليغ چهره به چهره مي باشد كه در جذب جوانان به دين و رفع شبهات تاثيرگذار است.
معاون فرهنگي تبليغي حوزه علميه خراسان پاسخگويي و انقلابي بودن حوزه را داراي مولفه و ويژگيهاي خاص ذكر و بيان كرد: داشتن نظام جامع علمي، پژوهشي و تبليغي هدفمند زماندار با كيفيت و تحول بخش براي همه عرصه هاي مورد نياز جامعه از جمله اين مولفه ها است.
وي گفت: ايفاي نقش و انجام رسالت روحانيت در برابر ولايت فقيه و نظام جمهوري اسلامي همراه با حركت متناسب شرايط جامعه و پاسخگويي به حوادث و مسائل جديد و توقف نداشتن در ايستگاه گذشته از جمله موضوعات مورد توجه حوزه علميه خراسان است.
حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است. هم اكنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالي در حوزه علميه خراسان برقرار است.
7507/1858**خبرنگار: مصطفي نخعي** منتشركننده: حسين كريم زاده

سرخط اخبار استان‌ها