۱ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۴۴
کد خبر: 82276551
T T
۰ نفر
4 طرح راداری و ناوبری با حضور وزیر دفاع در شیراز رونمایی شد

شیراز- ایرنا- 4 طرح راداری و ناوبری شنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شیراز رونمایی شد.

به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی صنایع الكترونیك شیراز، این طرح ها از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی شامل 2 سامانه راداری معراج 4 و مطلع الفجر 3 و 2 سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از این سامانه‌ها گفت: سامانه راداری معراج 4، دارای قابلیت كنترل، هشدار اولیه، مراقبت هوایی برد بلند، زمین پایه و ردگیری سه بعدی است.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان افزود: این سامانه مجهز به تكنیك‌های روز ضد جنگ الكترونیك است و قابلیت آشكار سازی و ردگیری 200 هدف را دارد و مجهز به اتاق كنترل فرماندهی است.
وزیر دفاع اظهار داشت: رادار مطلع فجر سه، سامانه دیگری است كه قابلیت مراقبت هوایی برای كشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد 500 كیلومتر را دارد.
سردار دهقان افزود: سامانه dme یك سامانه كمك ناوبری رادیویی است كه در فرودگاه های غیرنظامی استفاده می‌شود كه برای تماس ایستگاه زمینی با كابین خلبان ساخته شده است.
وی گفت: سامانه سطح سنج راداری نیز سامانه ای است كه با استفاده از فناوری های موج میلیمتری، میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می كند و دقت اندازی گیری این سامانه بین یك تا پنج میلیمتر است.
وزیر دفاع اظهار داشت: این محصول پیش از این از خارج از كشور وارد می‌شد كه اكنون با تلاش متخصصان داخلی ، كاملا بومی سازی شده است. این سامانه از نظر كیفیت، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی رقابت می‌كند.
دریافت كننده: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
6122/ 2027

سرخط اخبار سیاست