تعريف 87 طرح بزرگ اقتصادي و زيربنايي از سوي بنياد بركت در خوزستان

دزفول - ايرنا - رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) گفت:87 طرح بزرگ اقتصادي و زيربنايي در راستاي محروميت زدايي و توسعه كسب و كار ، توليد و اشتغال براي استان خوزستان تعريف شده است.

به گزارش ايرنا محمد مخبر روز پنجشنبه در آيين افتتاح 2 مدرسه طرح بركت در كوي زيباشهر دزفول با بيان اينكه ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) اعتباري بالغ بر 16 هزار و 590 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح ها پيش بيني كرده است افزود: از آنجا كه مهمترين دغدغه در استان خوزستان مشكل بيكاري است لذا اين طرح ها با محور توليد و اشتغال تعريف شده اند.
وي همچنين افزود: با اجراي اين طرح ها در مدت سه سال پنج هزار فرصت شغلي در استان خوزستان ايجاد مي شود.
مخبر در ادامه از ساخت بيمارستان ، نيروگاه پنج هزار مگاواتي و كارخانه قند در دزفول خبر داد و با اشاره به خسارت وارده به بخش كشاورزي شمال خوزستان به دليل تعطيلي كارخانه قند دزفول و توقف كشت چغندر قند افزود:كارخانه قند در دزفول در راستاي كمك به رونق بخش كشاورزي و الگوي كشت در منطقه شمال خوزستان از سوي بنياد بركت راه اندازي مي شود.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با اشاره به اجراي 32 طرح در شهرستان دزفول از جمله ساخت 16 مدرسه ، 14 مسجد و 2 خانه عالم بيان داشت: 41 طرح در راستاي محروميت زدايي در شهرستان دزفول در دست پيگيري و اجراست.
به گزارش ايرنا مخبر همچنين از اجراي طرح هاي مشاركتي از سوي بنياد بركت با مردم دزفول خبر داد و گفت: 2 هزار ميليارد ريال اعتبار جهت طرح هاي مشاركتي بر اساس الگوي بنياد بركت در راستاي ساماندهي كار آفريني در دزفول پيش بيني شده كه اجراي آنها نيازمند همكاري بانك ها و نيز صدور مجوز هاي لازم مي باشد.
وي همچنين از اعلام آمادگي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) براي حل مشكل آب آشاميدني 2 بخش محروم سردشت و شهيون دزفول خبر داد و گفت: مشكل آبرساني بخش هاي مذكور با همكاري و مشاركت استاندار خوزستان حل مي شود.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در ادامه به مشاركت اين ستاد در ساخت بيمارستان 400 تختخوابي دزفول اشاره كرد و گفت: ساخت اين بيمارستان در دزفول در حالي است كه تاكنون هيچ مجتمع درماني دولتي در اين شهرستان ساخته نشده و تمام امكانات درماني در دزفول از سوي خيرين و بخش خصوصي ساخته شده اند.
مخبر در ادامه با تجليل از آيت الله قاضي دزفولي امام جمعه فقيد شهرستان دزفول طرح هاي اجرا شده از سوي بنياد بركت در استان خوزستان را به شهداي اين استان تقديم كرد و با اشاره به مقاومت و ايستادگي مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس گفت:
مردم دزفول دين بزرگي به گردن نظام دارند كه قابل بيان نيست.
وي در خاتمه افزود: از اينكه فرزند دزفول هستم افتخار مي كنم و به خاطر مقاومت و ايستادگي مردم دزفول در هشت سال جنگ همه مسئولان نسبت به مردم دزفول مديون هستند.
مدير كل آموزش و پرورش خوزستان نيز در اين آيين در سخناني با بيان اينكه جامعه بزرگ فرهنگيان و دانش آموزان اين استان همواره از عنايت ويژه مقام معظم رهبري بهره مند شده اند گفت: به همت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) 28 مدرسه در استان خوزستان به بهره برداري رسيد ضمن اينكه 40 مدرسه ديگر نيز از سوي بنياد بركت در اين استان در دست ساخت مي باشد كه بيانگر نگاه ويژه اين ستاد به خوزستان مي باشد.
محمد تقي زاده به آسيب وارده به زير ساخت هاي آموزشي استان خوزستان در هشت سال جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت:خوزستان هم اكنون سه هزار و 500 كلاس درس كمبود دارد ضمن اينكه 2 هزار مدرسه در اين استان نياز به تعمير ، تخريب و بازسازي دارند.
وي با تقدير از استاندار خوزستان به خاطر نگاه ويژه به آموزش و پرورش اين استان افزود:
در حاليكه در 2،5 سال گذشته كل اعتبارات آموزش و پرورش خوزستان 100 ميليارد ريال بوده در پنج ماه گذشته رقمي معادل 500 ميليارد ريال به آموزش و پرورش خوزستان اختصاص يافت كه حاصل نگاه ويژه استاندار به مقوله تعليم و تربيت مي باشد.
تقي پور مهمترين چالش آموزش و پرورش خوزستان را كمبود نيروي انساني و فضاي آموزشي است.
حبيب اله آصفي فرماندار ويژه دزفول نيز در سخناني گفت: براي اينكه دزفول به عنوان پايتخت مقاومت ايران اسلامي به جايگاه واقعي خود برسد نياز است تا گام هاي اساسي براي توسعه و پيشرفت اين شهرستان برداشته شود چرا كه مردم دزفول حق بزرگي به گردن نظام دارند.
وي با تجليل از اقدامات بنياد بركت در راستاي محروميت زدايي از شهرستان دزفول و اجراي طرح هاي زيربنايي و اقتصادي بيان داشت: بنياد بركت و ستاد اجرايي فرمان امام(ره) در كمك به پيشرفت و توسعه دزفول و رفع محروميت ها پيشتاز است كه جاي تقدير دارد.
فرماندار دزفول در ادامه خطاب به مسئولان كشوري و استاني افزود: براي اينكه مشكلات و كمبودهاي دزفول جبران شود انتظار مي رود تا توجه بيشتري نسبت به اين شهرستان صورت گيرد.
در اين آيين مدرسه 12 كلاسه بركت در كوي زيباشهر دزفول در زميني به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و زير بناي يكهزار و 400 متر مربع و اعتبار 13،5 ميليارد ريال افتتاح شد.
همچنين مدرسه 9 كلاسه در روستاي قلعه طوق سنجر به مساحت يكهزار و 400 متر مربع و يكهزار متر مربع زيربنا و صرف 11 ميليارد ريال اعتبار از سوي بنياد بركت به بهره برداري رسيد.
10 واحد آموزشي ديگر به همت بنياد بركت در مناطق مختلف شهرستان دزفول در دست ساخت مي باشد.
**ديدار رئيس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) با خانواده شهداي مدافع حرم دزفول
محمد مخبر روز پنجشنبه با خانواده شهداي مدافع حرم دزفول در محل بنياد شهيد ديدار كرد.
وي در جمع خانواده معظم شهدا گفت:شهداي مدافع حرم به عشق امام حسين(ع) به كربلا و سوريه رفتند تا با داعش مبارزه كنند.
وي ادامه داد : اين شهداي عزيز با دفاع از حرم حضرت زينب (س) در سوريه و ائمه اطهار (ع) در عراق باعث بوجود آمدن آرامش و آسايش امروز ايران شدند.
وي همچنين بر مزار آيت الله سيدمجددالدين قاضي دزفولي امام جمعه فقيد دزفول و نيز شهداي هشت سال دفاع مقدس در شهيد آباد دزفول حضور يافت و با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدا را گرامي داشت.
در سفر رئيس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) به دزفول عمليات ساخت بيمارستان 400 تختخوابي دزفول آغاز مي شود.
اين بيمارستان از سوي وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و با مشاركت بنياد بركت و بنياد مستضعفان ساخته مي شود.
شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعيت در شمال خوزستان واقع است.
6068/7280
خبرنگار:محمد زماني**انتشار دهنده: محمدعلي فريدپناه

سرخط اخبار استان‌ها