۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹
کد خبر: 82241210
T T
۰ نفر
آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان های استان ایلام

ایلام - ایرنا - همزمان با سراسر كشور، آیین های بازگشایی مدارس در همه 10 شهرستان تابعه استان ایلام با حضور مسئولان، دانش آموزان و خانواده های آنان و اولیای مدارس امروز شنبه سوم مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در این آیین ها، دانش آموزان با اهدا گل به اولیای مدارس پیش از ورود به كلاس های درس و آغاز فصل تعلیم و تربیت در میان دود اسپند از زیر قرآن كریم گذشتند.

** معلمان باید روح آزادگی و اعتماد به نفس را به دانش آموزان منتقل كنند
فرماندار آبدانان در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با تبریك هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: شهدای گرانقدر در معركه جنگ تحمیلی، بجای قلم، تفنگ در دست گرفتند و با بهای جان خود، راه دشمنان متجاوز را سد كردند تا ایران بزرگ از گزند متجاوزان مصون بماند و قلم های متدین در سایه امنیت و آرامش رشد كنند.
مجید عسگری با تجلیل از جایگاه تعلیم و تربیت و نقش معلمان و دانش آموزان در توسعه و تعالی كشور افزود: مدرسه پناهگاه طالبان علم و دانش و دانایی و مرجع و محل عروج همه دانشمندان و صاحبان فضل و فضیلت است كه باید با جهد علمی دانش آموزان، فروزان و روشن بماند و آینده سازان كشور را تربیت كند.
وی به برنامه های میان مدت و دراز مدت دولت تدبیر و امید را برای رشد و بالندگی جوانان و نوجوانان اشاره و اضافه كرد: یكی از رسالت های مهم و محوری معلمان و مربیان و مدیران در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش، ایجاد امید و نشاط در بین دانش آموزان و نهادینه كردن روح آزادگی و آزاد اندیشی در بیان واقعیت ها و پیگیری مطالبه های منطقی در جامعه است.

** همت و تلاش رمز موفقیت انسان است
آیین بازگشایی مدارس ملكشاهی نیز صبح روز شنبه همزمان با سراسر كشور با نواختن زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه حضرت امام خمینی (ره) شهر اركواز برگزار شد.
امام جمعه ملكشاهی در این آیین ضمن تبریك فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: همت، تلاش و پشتكار رمز موفقیت انسان در تمامی مراحل زندگی است و دانش آموزان برای رسیدن به قله های علم و دانش باید تلاش و همت كنند.
حجت الاسلام و المسلیمن سید عبدالله امینی افزود: باید در آموزش و پرورش در كنار علم آموزی به تهذیب اخلاقی نیز توجه بیشتری شود چون صرف پرداختن به تعلیم و غفلت از اخلاق نتیجه سوء خواهد داشت.
وی اظهار كرد: غفلت از تهذیب اخلاقی در مدارس منجر به مسائلی خواهد شد كه جبران آنها مستلزم صرف هزینه زیاد برای جامعه خواهد بود.
الیاس جهانی مدیر آموزش و پرورش ملكشاهی نیز در این آیین گفت: در سال جدید تحصیلی چهار هزار دانش آموز در 81 مدرسه و 251 كلاس درس در سطح شهر و روستاهای این شهرستان مشغول تحصیل می شوند.

** 12هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را در دهلران آغاز كردند
فرماندار دهلران در آیین بازگشایی مدارس این شهرستان گفت: در سال تحصیلی جدید 12 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف این شهرستان مشغول به كسب دانش و تحصیل می شوند.
امید علی سبزی روز شنبه در آیین زنگ مهر و بازگشایی مدارس این شهرستان كه با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار كرد: این دانش آموزان در 157 واحد آموزشی در پایه های مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
وی یادآور شد: در این شهرستان دهلران یك هزار و 400 فرهنگی كار تعلیم و تربیت دانش آموزان این منطقه را بر عهده دارند.
فرماندار دهلران با اشاره به هفته دفاع مقدس و 32 هزار شهید دانش آموز گفت: دانش اموزان در دوران دفاع مقدس نیز در سنگر مبارزه با دشمن بعثی به خوبی ایفای نقش كردند و امروز باید در سنگر تعلیم و تربیت به رسالت خود عمل كنند.

**سال تحصیلی جدید برای پنج هزار دانش آموز در مهران آغاز شد
همزمان با سراسر كشور و با نواختن زنگ مهر، سال تحصیلی جدید برای بیش از پنج هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان مرزی مهران نیز امروز شنبه سوم مهر آغاز شد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه مهران در آیین بازگشایی مدارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریك آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام روح الله ولدبیگی با انتقاد از كمبود امكانات آموزشی در مدارس مهران افزود: مسئولان استان ایلام برای فراهم كردن امكانات آموزشی در مدارس این شهرستان تلاش كنند.
وی یادآور شد: كمبود امكانات آمزشی در این شهرستان موجب افت تحصیلی دانش آموزان می شود كه باید در این زمینه رایزنی بیشتری برای فراهم شدن امكانات انجام شود.
فرماندار مهران نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و تبریك فرا رسیدن بهار علم و معرفت گفت: راه توسعه و پیشرفت كشور از كلاس های درس و مدرسه می گذرد.
مراد ناصری دانش آموزان را به تهذیب نفس و اخلاق و فراگیری علم و دانش و معرفت توصیه كرد.
پنج هزار دانش آموز در 57 واحد آموزشی شامل 32 واحد آموزشی ابتدایی، 9 واحد آموزشی عشایری و 12 واحد آموزشی روستایی و چهار دبیرستان سال تحصیلی خود را در مهران آغاز كردند.
شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
خبرنگاران: سید حرمت الله موسوی مقدم، علی رضا زاده، روح الله احمدی، حسن عسگری** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/7179/7175/9002/7170

سرخط اخبار استان‌ها