۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82223957
T T
۰ نفر
امام جمعه خرم آباد: فاجعه منا بيانگر بي كفايتي شجره ملعونه آل سعود است

خرم آباد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به فاجعه منا و كشته شدن حجاج بيت الله الحرام در سال گذشته گفت: فاجعه منا بيانگر بي كفايتي شجره ملعونه آل سعود در اداره حرمين شريفين است.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله سيد احمد ميرعمادي در آيين عبادي سياسي نماز جمعه خرم آباد افزود: امسال به دليل بي كفايتي و بي تدبيري آل سعود حجاج ايراني در آيين عرفات حاضر نيستند و مراسم برائت از مشركان در عرفات برگزار نمي شود.
وي حضور ملت ايران در دعاي عرفه را تجديد ميثاق با خون شهدا به ويژه شهداي فاجعه منا دانست و گفت: در فاجعه تلخ و دردناك منا 465 زائر ايراني مظلومانه به شهادت رسيدند كه از اين تعداد 33 تن اهل استان لرستان بودند.

** ابعاد گسترده فاجعه منا بايد توسط كميته حقيقت ياب بررسي شود
نماينده ولي فقيه در لرستان تاكيد كرد: حادثه منا ابعاد بسيار گسترده اي دارد كه بايد توسط كميته حقيقت ياب از تمام زوايا بررسي شود.
وي افزود: اين حادثه جنايت بسيار بزرگ تاريخي بود كه بيش از هفت هزار حاجي در آن با لب هايي تشنه و در حال احرام به مقام رفيع شهادت نائل آمدند.
آيت الله ميرعمادي گفت: اين جنايت در حالي رخ داد كه برخي از زائران زنده بودند اما بي تدبيري و امداد نرساندن به آنها باعث شد تا هنگام جابه جايي با لودر و در لابه لاي ساير جنازه ها در كانتينرها به شهادت برسند.
وي افزود: اداره حرمين شريفين بايد توسط شوراي مركب از كشورهاي اسلامي باشد چراكه مكه و مدينه متعلق به همه مسلمانان هستند.

** آل سعود در راستاي تامين منافع آمريكا و رژيم صهيونيستي گام بر مي دارد
امام جمعه خرم آباد گفت: اقدامات آل سعود از جمله حمله به مردم مسلمان يمن، برگزاري حج بدون برائت و ممانعت از حجاج ايراني براي جلوگيري از برگزاري برائت از مشركان همه در راستاي اهداف آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي انجام مي شوند.
وي افزود: امسال امنيت حج را به رژيم صهيونيستي سپرده اند و دستگاه هاي ساخته شده اين رژيم اطلاعات زائران را در اختيار و كنترل دارند.

** پيام مقام معظم رهبري موجب خشم آل سعود و استكبار شد
نماينده ولي فقيه در لرستان با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در آستانه حج امسال گفت: اين پيام سرنوشت ساز و مهم براي مسلمان جهان به قدري اثرگذار بود كه باعث خشم آل سعود و شادي امت اسلامي شد.
وي ادامه داد: آل سعود تمام روزنامه ها و خبرگزاري ها را با پول خريده است و تنها يك صداي آزادمردانه در دنيا در ايران اسلامي بلند است و آن پيام مقام معظم رهبري است.
وي بيان كرد: پيام مقام معظم رهبري آل سعود را شجره ملعونه و سياست بازان فتنه انگيز خوانده و جنايات آنان را براي جهانيان برملاكرده است.

** FATF به نفع ايران نيست
خطيب جمعه خرم آباد در فرازي ديگر از خطبه هاي نماز جمعه گفت: پيوستن ايران به گروه اقدام مالي در مبارزه با پولشويي به نفع ايران نيست و با پذيرفتن آن تمام مسايل مالي سپاه تحريم مي شوند.
وي ادامه داد: دشمن، حزب الله لبنان، مردم يمن، فلسطين و بسياري از شخصيت هاي ايران را تحريم كرده اند و با اين اقدام بر مسايل مالي و اقتصادي ما تسلط خواهند يافت.
7274/3022

سرخط اخبار استان‌ها