۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82222029
T T
۰ نفر
تيم لوله سبز آ اس شيراز در رقابت هاي سوپر ليگ بسكتبال كشورشركت مي كند

شيراز- ايرنا- مدير عامل شركت لوله سبز آ اس شيراز گفت: پس از چندين سال دو باره تصميم گرفتيم تيم بسكتبال اين شركت را كه پيشينه خوبي در ورزش دارد در سوپر ليگ شركت دهيم.

به گزارش ايرنا غلامرضا خواجه، چهارشنبه در نشست با اعضاي هيات رئيسه بسكتبال فارس گفت: اين يك واقعيت است كه بسكتبال فارس در چهارسال گذشته در ركود قرار داشته اما اين امر هم اينك دردي را دوا نمي كند و بايد با برنامه ريزي به فكر آينده باشيم و از گذشته تنها درس عبرت بگيريم .
وي اضافه كرد: بدون هيچ چشمداشتي در گذشته از بسكتبال فارس حمايت كردم و هم اينك كه صنعت ما در كشور از رونق خوبي برخوردار نيست با اين وجود دوست داريم دو باره از بسكتبال به صورت حرفه اي حمايت كنيم .
خواجه افزود:بايد مسئولان استان هم از صنعتگران و كساني كه به عرصه ورزش ورود پيدا مي كنند نيز حمايت كنند تا آنها دلگرم شوند و به كارشان ادامه دهند.
مديركل بازرسي استانداري فارس هم در اين نشست گفت: متاسفانه در هشت سال دولت گذشته به اندازه 80 سال به كشور ضربه خورد كه ورزش نيز از اين قائده مستثني نبود.
دارا كياني ادامه داد: بسكتبال فارس هم كه روزگاري قطب اول كشور بود هم اينك كارش به جايي رسيده كه برابر تيم هاي ضعيف كشور و حتي در منطقه جنوب در رده پايه شكست مي خورد كه اين امر نيز غير قابل تحمل است.
وي افزود: اين اتفاق پايان كار نيست و بايد طرحي نو درانداخت تا دو باره بسكتبال فارس به روزهاي اوج خود برسد و چندين بازيكن در سطح تيم ملي داشته باشيم .
كياني اظهار كرد: همه دلسوزان اين رشته به ويژه پيشكسوتان كمك كنند تا دو باره شاهد شكوفايي بيشتر جوانان علاقه مند به اين رشته جذاب ورزشي باشيم ضمن اينكه صنعتگراني هم مايل هستند كه از ورزش حمايت كنند و با آنها نيز مذاكره خواهيم كرد.
پيشكسوت بسكتبال فارس هم گفت: بسكتبال اين استان سابقه 80 ساله در كشور دارد اما در چهار سال گذشته دچار افت شديدي شد به گونه اي كه پايه هاي اين رشته نيز ضعيف شد و جاي تاسف دارد كه به استان هايي مي بازيم كه سابقه چنداني در بسكتبال ندارند.
باقر خانچي افزود: ورزش علاوه براينكه سبب رشد فكري و جسمي افراد مي شود در بحث حرفه اي و قهرماني مي تواند با پيروزي هايي كه در عرصه بين المللي به دست مي آيد نشاط و شادماني را به جامعه بازگرداند.
وي بيان كرد: با همدلي و حمايت مسئولان استان مي توان دو باره شاهد شكوفايي بسكتبال فارس بود چرا كه در اين استان استعداد هاي زيادي وجود دارد كه ناشناخته هستند و بايد دست آنها را گرفت.
خانچي افزود: فارس توان داشتن يك تيم در سوپر ليگ برتر كشور را دارد از اين رو براي رونق بخشيدن به بسكتبال فارس ضروري است يك تيم در ليگ برتر داشته باشم .
نايب رئيس هيات بسكتبال فارس هم گفت: با يك همبستگي ملي مي توانيم بسكتبال فارس را از وضعيت بد كنوني، نجات دهيم.
مهرالسادات رضايي بيان كرد: هم اينك دو تيم بسكتبال بانوان فارس در ليگ برتر كشور حضور دارند اما نياز به حمايت بيشتري از سوي مسئولان دارند چرا كه بيشتر ورزشكاران ما كه ملي پوش هم هستند به دليل عدم حمايت روانه استان هاي ديگر مي شوند .
رئيس هيات بسكتبال فارس هم گفت : حدود 2 ماه فرصت داريم تا در سوپر ليگ برتر شركت كنيم و از اينكه شركت لوله سبز آ اس در اين شرايط بد اقتصادي دوباره اعلام امادگي كرده است، جاي تقدير دارد .
فريدون رئيسي ادامه داد: با توجه به اينكه فارس در گذشته سابقه خوبي در ليگ برتر بسكتبال كشور داشته، رئيس فدراسيون قول داد كه يك سهميه به اين استان داده شود .
وي گفت: زماني كه تيم هاي پايه فارس در بدترين شرايط در كشور قرار دارند و به ضعيف ترين تيم ها مي بازند اين بدان معناست كه بسكتبال ما در پايه مشكل دارد اما با توجه به استعدادهاي زياد، نبايد نگران شد زيرا با همدلي مي توانيم دو باره بسكتبال فارس را به سرمنزل مقصود برسانيم.
در پايان اين نشست، دارا كياني، محمد زارع، حسين اربابي، غلامرضا خواجه و امير ابوالقاسمي به عنوان اعضاي هيات رئيسه بسكتبال فارس معرفي شدند.
7368 /6118

سرخط اخبار استان‌ها