دبیر هیات بسکتبال فارس:بازیکنان استان در بعد ملی پیشرفت داشته‌اند
عکس آرشیوی

شیراز -ایرنا- دبیر هیات بسکتبال فارس اعلام کرد: این رشته در فارس طی پنج سال گذشته با هم افزایی رشد چشمگیری در کشور داشته و بازیکنان زیادی از این استان در تیم‌های ملی پایه حضور یافته اند.

مهدی نصراللهی یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موفقیت‌های خوبی طی سالهای اخیر تیم های پایه فارس در کشور به دست آورده اند هر چند نیز نقاط ضعفی  وجود دارد که بیشتر آن به ساختار ورزش و عدم حمایت لازم بخش خصوصی بازمی گردد.

وی اضافه کرد: اگر در سال ۱۳۹۵ نگاهی به تیم‌های پایه داشته باشیم می‌بینیم که فارس در رده‌های پایه موفقیتی نداشته است و فارس در مسابقات منطقه هشت که استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان  و هرمزگان حضور داشتند در برابر حریفان با امتیاز زیادی می باخت و توان رسیدن به مرحله بعد را نداشت.

نصراللهی بیان کرد: حضور در مرحله بعد برای برای تیم فارس یک آرزو بود اما از سال ۹۵ به بعد سیر صعودی بسکتبال فارس آغاز شد طوری  که در سال ۹۸ با تلاش فریدون رییسی رییس هیات در تمام رده ها هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان  چهار تیم برتر کشور شدند و حتی در مسابقات المپیاد نخبگان ورزش تیم فارس در بین ۳۱ استان کشور رتبه نخست کسب کرد.

دبیر هیات بسکتبال فارس با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد برای بسکتبال این استان مغرضانه قضاوت می‌کنند افزود: این افراد که تعدادشان اندک است و کارنامه خوبی هم ندارند چگونه به خودشان اجازه می دهند عملکرد خوب هیات را زیر سوال ببرند؟

وی افزود: اینکه گفته می شود هیات بسکتبال استان فارس در بخش حرفه‌ای تیم‌داری نمی‌کند باید این مسئله را یادآور شد طی سال‌های گذشته فارس در لیگ برتر کشور تیم‌داری می کرد که بخش خصوصی متولی این کار بود اما چند صباحی است که این بخش  اشتیاقی برای حضور در بسکتبال و سایر رشته ها ندارد.

نصراللهی ادامه داد: یکی از معضل های بزرگ ورزش فارس عدم حضوربخش خصوصی در ورزش حرفه ای است و بر اساس قانون هیات های ورزشی و حتی اداره کل ورزش و جوانان هم اجازه حضور در ورزش حرفه‌ای را ندارند و حتی مجاز به کمک هم نیستند هر چند در این سال ها هیات بسکتبال  از تیم هایش در لیگ برتر آقایان و بانوان و دسته اول حمایت کرده است.

وی در مورد اظهار نظر یکی از پیشکسوتان بسکتبال فارس در لایو ایسنتاگرامی که گفت خبرنگاران فارس جایگاهی در بین ما ندارند گفت : خبرنگاران فارس سالهاست که با صداقت و پاکی به ورزش این استان کمک کرده اند و نباید همه را زیر سئوال برد.

نصراللهی گفت: با توجه به پایان دوره رییس هیات و برگزاری فراخوان برای انتخاب رییس جدید، هفت نفر کاندیدا شدند که از بین آنها یک نفر با رای مجمع ۲۸ مهرماه برای مدت چهار سال انتخاب می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha