۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82204324
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در گلستان: مسائل گردشگري در اين استان بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد

گرگان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: امروزه آنچه بايد بيشتر از گذشته در استان مورد توجه قرار گيرد، مسئله مهم گردشگري به عنوان مزيت نسبي اين خطه شمالي است.

به گزارش ايرنا آيت الله سيدكاظم نورمفيدي ظهر جمعه در ديدار با عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور در گرگان افزود: امروز 2 سال از وعده‌ ها در خصوص طرح گردشگري جزيره آشوراده به عنوان مصوبه سفر هيات دولت به اين استان مي گذرد و انتظار مي رود هرچه زودتر عملياتي شود.
آشوراده در حدود 2 كيلومتري ساحل بندرتركمن تنها جزيره ايراني درياي خزر است؛ اين جزيره زيبا تا سال ها قبل با امكاناتي همچون پاسگاه ژاندارمري، شركت تعاوني روستايي، مدرسه راهنمايي، مغازه، مسجد و حسينيه بيش از هزار نفر سكنه داشت كه به مشاغل دامداري، كارگري، پيشه وري و ماهيگيري مشغول بودند اما با وقوع سيل در سال 1372 خالي از سكنه شد.
آشوراده در سال 1354 جزو نخستين مناطق زيست كره جهان معرفي و ثبت شد، در همين حال در كنوانسيون جهاني رامسر در زمره تالاب هاي مهم دنيا قرار گرفت و سومين اهميت اين منطقه بدليل بحث پناهگاه حيات وحش آن است كه در تمام ايام سال ميزبان انواع پرندگان مي باشد، ضمن اينكه 40 درصد خاويار ايران نيز در نزديكي اين جزيره به دست مي آمد.
بر اساس مصوبه دولت و قول رييس جمهوري به مردم گلستان قرار است جزيره آشوراده به منطقه ويژه گردشگري تبديل شود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برابري سه استان شمالي در عرصه پتانسيل كشاورزي اظهار كرد: كشاورزي ما در گذشته يك مديريت و سرمايه‌ گذاري خوبي داشت و امروز اشتياق كمتري از سوي مردم در اين عرصه وجود دارد.
آيت الله نورمفيدي ادامه داد: استان مازندران و گيلان از نظر صنعت در جايگاه 10 هستند و گلستان در رتبه 21 قرار دارد و اين آمار بيانگر حرف ‌هاي زيادي است و شايد جاذبه گردشگري باعث رشد صنعت در دو استان همسايه شمالي شده است.
نماينده ولي فقيه در گلستان خطاب به وزير كشور گفت: اختيار استانداران را افزايش دهيد زيرا برخي اوقات موانعي پيش مي‌ آيد كه اگر توسط استانداران اين مسائل حل نشود باعث گره در كار خواهد شد.
آيت الله نورمفيدي افزود: آنچه امروز بسيار مهم است مسئله اقتصادي است و در روايات آمده اگر به فقر درست توجه نكنيم به كفر تبديل مي‌ شود.
امام جمعه گرگان تصريح كرد: موضوع اقتصادي مورد توجه پيشوايان ديني ما است و اسلام تنها توجه به مسائل ديني ندارد چون اگر توجه صرف به مسائل ديني باعث كم توجهي به مسائل ديگر زندگي شود، فرد در زندگي دچار مشكل خواهد شد.
آيت الله نورمفيدي يادآور شد: پايه و اساس اقتصاد مقاومتي توجه به توليد و تقويت اقتصاد داخل آن هم توليد متعالي است كه به جلو پيش برود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: با نگاه به جديت كشور در موضوع اقتصاد مقاومتي مي‌ توان آينده را پيش‌ بيني كرد و اين وحدت و نگاه درست و جدي است كه مي‌ تواند ما را در ايستادگي برابر دشمنان ياري كند.
آيت الله نورمفيدي به سخنان وزير كشور در گلستان مبني بر تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتي اشاره و خاطرنشان كرد: گفتمان اقتصاد مقاومتي را در مواقع مختلف مورد توجه قرار داده و خواهيم داد اما صنعت استان دچار مشكل است و بايد نگاه ما بيشتر به بخش كشاورزي باشد.
نماينده ولي فقيه در گلستان تاكيد كرد: اما اين كه كشاورزي در گلستان رونق دارد را قبول ندارم و اين كشاورزي آن چيزي نيست كه بايد در كشور وجود داشته باشد.
آيت الله نورمفيدي به اين موضوع اشاره كرد كه كشاورزان گلستان به دليل برخي مشكلات، موانع و كمبودها جان زمين را مي گيرند تا جان خود را حفظ كنند.
به گزارش ايرنا كشاورزي گلستان طي سالهاي اخير به سبب كاهش منابع آبي و تخريب محيط زيست، تغيير الگوي كشت و مسائلي از اين دست با روند نزولي مواجه شده بطوريكه توليد پنبه كه روزگاري محصول اصلي استان بود از بين رفته و به تبع آن صنايع وابسته نيز تعطيل شده است.
3014/6203

سرخط اخبار استان‌ها