۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82203810
T T
۰ نفر
لزوم راه اندازي استراحتگاه مسافران در مسير جاده هاي بين شهري

رشت - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي گيلان بر ضرورت راه اندازي استراحتگاه مسافران در مسير جاده هاي بين شهري استان تاكيد كرد.

به گزارش روز جمعه واحد اطلاع رساني پليس گيلان به ايرنا، سردار محمدرضا ميرحيدري در نشست با سازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان اظهار كرد: حوادث رانندگي و تصادفات منجر به فوت براي جامعه اثرات منفي خواهد داشت.
وي افزود: فوت اعضاء خانواده در تصادفات مسائل جديدي را براي كانون خانواده و جامعه رقم مي زند و از اين رو ، بايد تمام تلاش و توان خود براي كاهش صد در صدي تصادفات جاده اي را به كار گيريم.
فرمانده انتظامي گيلان ادامه داد: در نيمه دوم سال جاري، كشته هاي جاده اي بايد با تلاش ماموران انتظامي و همكاري رانندگان به حداقل برسد.
وي با يادآوري اينكه كاهش كشته هاي جاده اي با فرهنگ سازي ميسر مي شود، خاطرنشان كرد: عدم توجه به قوانين راهنمايي و رانندگي در حين رانندگي، موجب به وجود آمدن تصادفات مي شود.
سردار ميرحيدري با تصريح بر اينكه پليس داراي آمادگي هميشگي براي حفظ امنيت راه ها و رانندگان است، متذكر شد: آثار اتاق هاي فكر و تلاش هاي پليس بايد در كاهش تصادفات مشهود شود.
وي با تاكيد براينكه رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي موجب جلوگيري از وارد آمدن آسيب ها به اعضاي خانواده ها مي شود، ادامه داد: دوري از قانون، به فرد قانون گريز و اطرافيان آن آسيب مي رساند.
وي با اشاره به اينكه رانندگان نبايد امنيت و سلامت را فداي زمان در رانندگي و سفر كنند، خاطرنشان كرد: تخلفات متعدد رانندگان موجب افزايش هزينه در كنترل راه ها و اتلاف بودجه مي شود.
سردار ميرحيدري با بيان اينكه سيستم هاي كنترل راه ها بايد بروز و آماده به كار باشند، متذكر شد: راه هايي كه فاصله شهرها در آن زياد است، بايد به توقفگاه ها و محل هاي اسكان مجهز شوند.
فرمانده انتظامي استان گيلان با تاكيد براينكه استراحت در رانندگي طولاني موجب امنيت در رانندگي مي شود، خاطرنشان كرد: كمپينگ مسافران در مسير جاده هاي بين شهري بايد بيشتر از پيش ساخته و آماده شود.

** افزايش نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافران
ناصر آل محمدي مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان گيلان نيز در اين جلسه با بيان اينكه 674 مورد تخلف شركت هاي مسافربري در سال جاري رخ داده و ما آن را پارسال كرده ايم،گفت: 974 مورد آموزش ناوگان حمل و نقل و 188 مورد آموزش ناوگان باربري داشته ايم.
وي با اشاره به اينكه در پنج ماه نخست سال جاري 51 نفر در بار مسافر جان خود را از دست داده اند، افزود: ناوگان مسافربري وضعيت استان داراي شرايط مطلوبي است و 35 نفر از اين كشته ها مربوط به ناوگان باربري است.
وي با تاكيد براينكه 17 مورد تصادف منجر به فوت در بار و مسافر داشته ايم، يادآور شد: شش مورد اين تصادفات واژگوني در محورهاي كوهستاني است.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان گيلان با اشاره به اينكه ايمن سازي و آموزش از اهداف مورد پيگيري ما است، گفت: اين دو موضوع براي سازمان حمل و نقل از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي از كاناليزه شدن راه هاي مقابل پاسگاه هاي پليس راه خبر داد و افزود: اين طرح براي افزايش نظارت بر ناوگان حمل و نقل و رفاه مسافران ايجاد خواهد شد.
7294/2007

سرخط اخبار استان‌ها