۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲
کد خبر: 82203787
T T
۰ نفر
كارنامه درخشان دولت نشان از دستاوردهاي خوب سه سال گذشته است

همدان - ايرنا - استاندار همدان گفت: كارنامه درخشان دولت كه نشان از تدبير و تعامل دولت دارد، حكايت گر دستاوردهاي خوب كشور در سه سال گذشته دارد.

محمد ناصر نيكبخت شامگاه پنجشنبه در شوراي اداري استان همدان افزود: خرسنديم كه كوچكترين شهر تخصصي سفال جهان به نام لالجين در داوري بين المللي به نتيجه رسيد و اين موضوع امروز به صورت رسمي توسط معاون رئيس جمهور اعلام شد.
وي ادامه داد: لالجين اگر به لحاظ مقايسه هاي عادي بود هيچگاه جهاني نمي شد بلكه بارزترين خصيصه اين شهر سابقه تاريخي ارزشمند به قدمت هزار سال دارد و مردمان اين شهر از خاك كيميا ساخته و اين امر موجب شده است تا در يك شهر 17 هزار نفري هزار واحد سازنده سفال وجود داشته باشد.
استاندار همدان بيان كرد: همدان با مدنيت سه هزار ساله در دولت تدبير و اميد جهاني شد و اكنون در هفته دولت اين مهم به عنوان يكي از خدمات شايسته دولت تدبير و اميد براي كشور و استان رسميت پيدا كرد.
وي ادامه داد: اين هفته مجالي براي بيان دستاوردها و خدمات دولت است چرا كه گاهي ميلياردها تومان براي تخريب دولت هزينه مي شود و عده اي مي گويند چرا فعاليت رسانه دولت تدافعي نيست در حاليكه ما معتقديم اين موضوع شبه شرعي دارد كه دولت از بيت المال براي اين موضع گيري هزينه كند.
استاندار همدان با تاكيد بر اينكه بايد فعاليت هاي دولت را بايد بازتاب داد اذعان كرد: دولت نهم كشور را با رشد 6 درصدي اقتصاد و تورم 13 درصد از دولت هشتم تحويل گرفت اما زماني كه دولت يازدهم اين كشور را از دولت قبل تحويل گرفت كشور داراي رشد اقتصادي منفي هشت درصد و تورم بالاي 40 درصد بود و تحريم ها فشرده تر شده و خزانه نيز وضعيت مناسبي نداشت.
وي بيان كرد: 380 هزار ميليارد بدهكاري ، چهار هزار ميليارد ريال طرح نيمه كاره و فروش تنها 800 هزار بشكه و توقع هاي بالا وضعيتي بود كه در زمان روي كار آمدن دولت تدبير اميد بر كشور حاكم بود، ببينيد دولت چه كرد و هر دولت ديگري بود در اين شرايط چه كاري مي توانست انجام دهد.
وي اضافه كرد: دولت بدون توجه به اين همه مشكلات به جاي اينكه به دنبال قرض كردن از بانك باشد طرح تحول نظام سلامت را اجرايي كرد و از زمان اجراي اين طرح در استان همدان سه هزار ميليارد ريال يارانه سلامت به استان همدان تخصيص يافته است و اين رقم فقط عايدي مردم از محل اين طرح بوده است.
وي عنوان كرد: دولت در اين وضعيت به دنبال انجام مذاكرات هسته اي مي رود تا حقوق ايران را با عزت تمام بگيرد.
استاندار همدان ادامه داد: اگر برجام نبود نمي توانستيم امروز نفت فروخته و 6 هزار ال سي را گشايش كنيم و صادرات ما از واردات ما پيشي بگيرد ، اينها همه به خاطر مذاكرات عزتمندانه و مقتدرانه است.
به گزارش ايرنا نيكبخت با بيان اينكه دولت اين مذاكرات را به نمايندگي از جمهوري اسلامي انجام داد بيان كرد: اين فعاليت ها نشان از كارنامه درخشان دولت است و آنچه از برجام به دست آمد را با تلاش گرفتيم آنها به ما چيزي ندادند.
وي هدايت هاي رهبري، پشتوانه مردمي و تعامل سازمنده دولت را در اين تعاملات موثر برشمرد و افزود: در اين مذاكرات دولت اعلام مي كند كه ما طرفدار دنياي بدون خشونت هستيم و مقام معظم رهبري ايران نيز فتوا داد كه اين گونه اقدامات حرام است.
به گزارش ايرنا، استاندار همدان بيان كرد: امروزه كه در دنيا بويژه اطراف كشور ما اين همه آشوب است و تمام آثار تاريخي موجود در كشورهاي همسايه نابود مي شود ما در امنيت كامل و با افتخار تابلوي جهاني شدن لالجين را بالا برديم.
وي با بيان اينكه اين نتيجه تعامل دولت و امنيت حاصل از تلاش سربازان گمنام است بيان كرد: اين دولت مظلوم است اما خدماتش از چشم ديگران دور نمي ماند پس دليلي ندارد با بيت المال خودزني كنيم .
وي ادامه داد: برجام به لطف خدا تا حدي به نتيجه رسيد و روند انجام مذاكرات نيز راضي كننده بود كه اينها نتيجه تعامل و تدبر دولت است اگر هم نتيجه نداشت اقتصاد مقاومتي مي تواند ناجي كشور ما باشد و استان همدان در بحث اقتصاد مقاومتي يكي از استان هاي پيشرو در كشور است.
وي عنوان كرد: تاكنون 604 مصوبه در رابطه با اقتصاد مقاومتي در استان مصوب شده است و بيشتر اين مصوبه ها در ارتباط با بانك ها و مشكلاتي از جمله ماليات ها و چك هاي برگشتي بوده كه از اين تعداد 166 مورد اجرايي شده و مابقي را نيز بانك ها قول دادند تا 20 شهريور انجام شود.
نيكبخت ادامه داد: 300 واحد غير فعال نيز در دو سال گذشته فعال شده و مابقي نيز در دست پيگيري است.
وي بيان كرد: در دو سال گذشته همچنين يك هزار و 300 چاه غير مجاز در استان مسدود شده و به دنبال آن 160 ميليون متر مكعب آب صرفه جويي شد و سالانه 12 هزار هكتار آبياري تحت فشار در استان انجام مي شود.
وي اضافه كرد: ميانگين گازرساني به روستاهاي كشور 68 درصد است در حاليكه اين رقم در همدان 98.5 درصد است و تا پايان سال جاري در سه شهرستان جشن پايان گازرساني برگزار خواهد شد.
وي بيان كرد: از فروردين ماه تاكنون بين 800 تا هزار شغل جديد در استان ايجاد شده است و همه اينها كارهايي است كه در راستاي اقتصاد مقاومتي انجام مي شود و هم اكنون هيچ واحد توليدي راكدي در استان نداريم كه رسيدگي نشده باشد و اميدواريم تا اخر سال اين واحد ها تعيين تكليف شوند.
استاندار همدان عنوان كرد: تعامل ايجاد شده بين قوا خدمت بي نظيري است كه هم اكنون در كشور حاكم است .
وي اضافه كرد: از دولت درخواست داريم تا پول گندم كشاورزان را به موقع پرداخت كنند چرا كه امسال 600 هزار تن گندم از كشاورزان همدان خريد داشتيم و با توجه به اينكه مطالبات منطقه سردسيري ديرتر پرداخت مي شود كشاورازن استان نگران هستند .
به گزارش ايرنا ، استاندار همدان بيان كرد: زير سازي راه آهن تهران همدان انجام شده است و اميدواريم تا پايان سال بتوان اين طرح را به اتمام رساند.
نيكبخت تصريح كرد: سال گذشته سوم شهريور در استان همدان ميزبان دولت تدبير و اميد بوديم و مي خواهم يادآوري كنم كه مردم همدان در استقبال از ئييس جمهوري حماسه آفريدند.
وي ادامه داد: سال گذشته در سفر رئيس جمهوري هشت هزار و 500 ميليارد ريال تخصيص يافت و تاكنون 6 هزار ميليارد ريال از اين رقم به صورت پول و اوراق اعلام شده است كه اين رقم به اندازه دو برابر بودجه عمراني است كه از اين محل فقط 9 بيمارستان است با 900 تخت در همدان ساخته خواهد شد و مابقي نيز به ساخت كنار گذر و كمر بندي همدان، ساخت مجتمع هاي آبرساني و چهار بانده كردن عليصدر به همدان اختصاص خواهد يافت.
وي عنوان كرد: در استان تعامل خوبي با نمايندگان مجلس داشته و قصدي جز همراهي نداريم اما از حاشيه متنفرم ، چرا كه هر جا وارد حاشيه شويم آسيب زا خواهد بود و در استان تا زماني كه به دولت اهانتي نشود و تخريب نكنند همراه خواهم بود.
وي اضافه كرد: اتحاد، همدلي و همبستگي مي تواند موجب پيشرفت كار استان شود اما اگر نامهرباني هم ببينم سكوت مي كنم و تاكنون نيز با هيچ نماينده اي در استان مشكل نداشته ام.
شوراي اداري استان همدان شامگاه پنجشنبه با حضور وزير دادگستري، مديران و مسئولان استان همدان در سالن جلسات استانداري همدان برگزار شد.
7530/6993

سرخط اخبار استان‌ها