۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۲۰
کد خبر: 82159582
T T
۰ نفر
آتش سوزی خط انتقال گاز اتیلن در پلدختر عمدی نبود

خرم آبا د - ایرنا - فرماندار پلدختر گفت: آتش سوزی خط انتقال گاز اتیلن غرب كشور در شهرستان پلدختر عمدی نبوده است.

نورالدین درمنان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه میزان خسارات ناشی از این حادثه مشخص نیست، افزود: پیرامون علت حادثه نظرهای متفاوتی وجود دارد كه احتمال می رود به علت خطای انسانی پیمانكار شركت اتیلن این اتفاق رخ داده باشد در هر صورت علت اصلی حادثه و میزان خسارات وارده ناشی از آن در دست بررسی كارشناسی است.
وی اظهار كرد: خط انتقال گاز اتیلن غرب كشور در ارتفاعات روستای پران پرویز از توابع پلدختر راس ساعت 16 و 20 دقیقه امروز جمعه دچار آتش سوزی شد.
فرماندار پلدختر افزود: به محض اطلاع از وقوع این آتش سوزی اقدامات اولیه با هماهنگی مدیران مربوطه انجام شد لذا آتش سوزی با بستن شیرهای گاز خودكار و منتهی به لوله ساعت 18 و 45 دقیقه به طور كامل مهار شد.
وی گفت: با این اقدامات خط انتقال گاز مسدود و از تزریق گاز به لوله جلوگیری به عمل آمد كه منجر به مهار آتش سوزی شد.
درمنان افزود: به رغم مهار آتش سوزی همچنان مقداری گاز درون لوله باقی مانده كه ممكن است مضراتی برای مردم داشته باشد زیرا این میزان گاز باید به تدریج سوخته و خاموش شود.
وی افزود: در این حادثه 20 تن از اهالی روستای پران پرویز و كاركنان شركت اتیلین به طور سطحی مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و فقط یك تن از آنها از ناحیه پا دچار شكستگی شده بود كه همراه با یك تن دیگر با جراحات سوختگی بیشتر جهت مداوا به بیمارستان مركز استان منتقل شدند.
7272.3022/6060

سرخط اخبار استان‌ها