۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82152477
T T
۰ نفر
باشگاه های بدنسازی بدون مجوز به زودی پلمپ می شوند

زنجان - ایرنا - رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران گفت: 2هزار باشگاه بدون مجوز در كشور فعالیت دارند كه باید برای ادامه فعالیت رسمی اقدام به گرفتن مجوز كنند، در غیر این صورت باشگاه آنها به زودی پلمپ خواهد شد.

ناصر پور علی فرد روز یكشنبه در مجمع سالیانه هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان افزود: بر اساس آمار غیر رسمی نزدیك به 14هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در كشور فعالیت می كنند.
وی اظهار كرد: ورزشكاران ما امسال در مسابقات قهرمانی آسیا كه در پكن برگزار شد خوب درخشیدند و این از قابلیت های ورزش ایران در این رشته نشات می گیرد و باید علاوه بر حفظ جایگاه خود در جهان و آسیا برای آینده هم برنامه ریزی های خوبی را داشته باشیم.
پورعلی فرد با اشاره به مشكلات فراگیر مالی كه دامن ورزش كشور را گرفته است، گفت: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران از جمله فدراسیون هایی است كه مشكل مالی ندارد و به نوعی مخارج خود را از طریق آموزش و برگزاری مسابقات كسب می كند.
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران تاكید كرد: لازم است تا هیات های استانی به فرهنگ نماز در باشگاه ها اهمیت داده و از مدیران باشگاه بخواهند تا محلی برای این فریضه دینی واجب اختصاص دهند.
وی به كمبود حامی مالی در این رشته ورزشی اشاره كرد و گفت: در اكثر وقت ها به دلیل شرایط خاص این رشته و رسانه ای نشدن مسابقه ها از وجود حامیان ورزشی نیز محروم هستیم و كار ما را در حوزه جذب پشتیبان مالی سخت تر می كند.
پورعلی فرد وجود خلاقیت در هر رشته ورزشی برای پیشرفت در آن رشته را لازم دانست و افزود: اینكه استان زنجان در رشته بدنسازی و پرورش اندام با 20 پله صعود به مقام ششم كشوری رسیده ناشی از این بینش بوده است و برای رسیدن به پله های بالاتر نیز باید تلاش كند.
وی درباره نحوه عرضه انواع مكمل ها، پروتئین ها و سایر مواد مشابه در باشگاه ها گفت: هرگونه فروش این مواد در باشگاه ها باید زیر نظر و با مجوز معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی انجام شود و در صورت مشاهده تخلف از سوی نماینده های فدراسیون، باشگاه متخلف برای تذكر یا پلمپ به وزارت بهداشت معرفی می شوند.
3216/6085

سرخط اخبار استان‌ها