فریاد مرگ بر اسرائیل در شرق استان گلستان طنین انداز شد

گنبدكاووس - ایرنا - اقشار مختلف مردم شیعه و سنی شرق گلستان در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان و برای پاسداشت یادگار ارزشمند امام راحل، با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس، فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش ایرنا، امروز مردم شهرستان های گنبدكاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیكش، كلاله ومراوه تپه در شرق گلستان اعم از شیعه و سنی ، مرد و زن و پیر و جوان با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس از آرمان آزادی فلسطین از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی دفاع كرده و با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا، نابودی رژیم اسرائیل و استكبار جهانی را فریاد كردند.
در گنبدكاووس به عنوان دومین شهر بزرگ استان گلستان، مردم شیعه وسنی این شهرستان در حالی كه علمای این دو مذهب بزرگ اسلامی، نماینده مردم گنبدكاووس در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان پیشاپیش آنان در راهپیمایی روز قدس حركت می كردند با سردادن شعار حمایت از فلسطین ، حمایت از اسلام است، بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یاری آنان پای فشردند.
راهپیمایان گنبدی با سردادن شعار 'یا ایهاالمسلمون اتحدو اتحدو ، خواستار اتحاد امت اسلامی برای آزادی فلسطین و قدس شریف از چنگال رژیم صهیونیستی و مقابله با توطئه های استكبار جهانی برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمین شدند.
راهپیمایی مردم گنبدكاووس از محل مسجد قائمیه در مركز این شهر آغاز شد و تا مصلای نمار جمعه این شهرستان ادامه یافت و مطابق برنامه اعلام شده، استاندار استان گلستان در آیین پایانی راهپیمایی روز قدس مردم گنبدكاووس سخنرانی می كند.
هفت شهرستان شرقی استان گلستان نیمی از جمعیت حدود یك میلیون و 800 هزار نفری این استان را درخود جای داده است كه بسیاری از آنان را به ویژه در شهرستان های گنبدكاووس ، كلاله و مراوه تپه برادران اهل سنت تركمن تشكیل می دهند.
1860

سرخط اخبار استان‌ها