۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82129508
T T
۰ نفر
دبیر كل سرایا خراسانی عراق: موصل را آسان تر از فلوجه آزاد خواهیم كرد

بغداد-ایرنا- دبیر كل گروه مقاومت اسلامی 'سرایا خراسانی' وابسته به تشكیلات مردمی 'الحشد الشعبی' در عراق گفت كه عملیات آزادسازی موصل مركز استان نینوا در 400 كیلومتری شمال بغداد آسان تر از فلوجه خواهد بود.

'علی الیاسری' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود كه پیروزی های بزرگی كه نیروهای مشترك مردمی و نظامی عراق در فلوجه علیه باندهای تروریستی داعش تحقق بخشیدند، زمینه ساز آزادی موصل است و بر همین اساس معتقدیم كه موصل را آسان تر از فلوجه آزاد خواهیم كرد.
وی با اشاره به اینكه نیمی از سركرده های داعش در جریان عملیات فلوجه به دام نیروهای عراقی افتادند افزود در جریان عملیات فلوجه تعداد زیادی داعشی از اتباع عربی و خارجی و از عناصر بومی داعش به هلاكت رسیدند و این تلفات برای داعش بسیار سنگین بوده است.
سرلشكر 'عبدالوهاب الساعدی' فرمانده عملیات فلوجه نیز دو روز قبل، تعداد كل كشته های عناصر تروریستی داعش را در جریان این عملیات یك هزار و 800 نفر ذكر كرده بود.
دبیر كل سرایا خراسانی تاكید كرد كه سه چهارم جنگ با باند تروریستی داعش به پایان رسیده و فقط یك چهارم آن باقی مانده كه آزادی موصل است.
به گفته وی، یك چهارم توان داعش در جریان عملیات آزادی تكریت از بین رفت و نیمی از آن در جریان عملیات فلوجه نابود شده و تنها یك چهارم باقی مانده متعلق به موصل است كه آن هم چیزی نیست.
وی تاكید كرد كه نیروهای مشترك مردمی و نظامی عراق اكنون كاملا اعتماد به نفس خود را بازیافته اند و می توانند خیلی سریع بر گروه تروریستی داعش در موصل پایان ببخشند.
در حال حاضر نیروهای عراق در شمال استان صلاح الدین و جنوب موصل دو عملیات همزمان را علیه مواضع داعش آغاز كرده اند كه از این دو عملیات نظامی به عنوان زمینه ساز عملیات بزرگ موصل یاد می شود.
خاورم *4*353*1770*1144

سرخط اخبار جهان